Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blackstar Artist og Stratocaster


JohnnyKontant

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en ny Blackstar Artist amp (15W). Ampen låter kanon med to av mine tre gitarer- en Fender Strat, usa standard og en Gibson Midtown. Jeg har imidlertid også en Fender strat american special og når jeg plugger i denne får jeg mindre bass/mellomtone på begge kanaler, og jeg får ingen vreng på kanal to. Noen som har teorier rundt dette? Kan det være fordi mikrofonene på american special ikke er like kraftige som på usa standard? Altså inneholder mindre kobbertråd- og at ampen krever kraftige mikrofoner for å vrenge? Litt merkelig er det jo, da ampen vrenger og gir godlyd med singelcoil mikrofoner på usa standard, men vrenger ikke i det hele tatt med bridgehumbuckeren på american special 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanal to, er det clean? Mulig du trenger en boost pedal eller noe. Driver og ser That Pedal Show på YouTube, og der er det litt av greia at den ene Strat'en de bruker ikke får ampene til å vrenge (sjekk 'amp break up') på samme innstillinger som feks Tele eller Les Paul. 

Lite hjelp sikkert, andre kan mye mer enn meg om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.