Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Chapman gitarer - Synspunkter og erfaringer


mazeking

Anbefalte innlegg

Poenget er jo om man vil ha en chapman eller ikke! Hvis jeg har lyst på en eller annen gitar, så kjøper jeg den uavhengig av hva jeg vil få igjen for den..:-) Folk er så utrolig opptatt av re-sale value.. Du taper schpenn på gitar uannsett hvis man kjøper nytt,sånn erre bare :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stromstans skrev:

Må innrømme at jeg får litt mark av at man bare kan sende specs til en fabrikk i Sørøst-Asia og kalle seg for et gitarmerke (ok, så gjør strengt tatt mange av de store akkurat det samme med sine Korea-gitarer).

Når det er sagt har jeg bare hørt lovord om disse, men ville ikke anbefalt å kjøpe nytt da bruktprisen på alt som ikke er Fender, Gibson eller "boutique" har en tendens til å bli latterlig lav for tiden.

Jeg hadde en liten, ubetydelig rolle i forsøket på å framskaffe en GitarNorge-gitar, og jeg skal love deg at det ikke "bare er å sende specs til fabrikken". De som får dette i havn og kan selge et kurant produkt, har lagt med mange arbeidstimer på noe slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, CastorFiber skrev:

Jeg hadde en liten, ubetydelig rolle i forsøket på å framskaffe en GitarNorge-gitar, og jeg skal love deg at det ikke "bare er å sende specs til fabrikken". De som får dette i havn og kan selge et kurant produkt, har lagt med mange arbeidstimer på noe slikt.

Tror ikke Chapman tok ting ut fra løse lufta. Han har så vidt jeg har skjønt holdt på et par år med å lage disse gitarene. Og jeg synes de er fine og har en god lyd. Håper jeg får prøvd en en gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Chapman selv. Men utifra hva eg har sett og lest virker chapman som et av di mest interessante rimelige gitarmerkene i nyere tid. 

Di får strålende kritiker stort sett over alt. 

En av di mest ,om ikke den mest in-depth reviewen av en gitar som eg noen gang har sett var en 1 og en halv time lang video av en custom gitarbygger i usa som anmeldte en chapman gitar og sa at han ble mer og mer imponert over gitaren og byggekvaliteten. 

Når man og ser på hva gitarene blir levert med så er det litt imponerende, og eg har ikke sett et rimelig gitarmerke være i nærheten.

Nå er jo prisene gått litt opp men såvidt eg hustker lå Chapman CAP10 på 5795 kr da evenstad begynte å selge dem. 

Dette er en strat type gitar med mahogany kropp, lønnehals, rosentregripebrett, Grover stemmeskruer , TUSQ nut, Wilkinson tremolo og 3 forskellige Seymour Duncan pickuper Jazz humbucer, SSL 1 singlecoil og JB humbucker . pluss inkludert gigbag. 

5795 INKL FRAKT !!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har en Ml-1 selv. Av de første 500 som ble laget. De første 500 ble bygd i kina. Nå bygges de i Korea og har mye høyere kvalitet. Den jeg har er helt grei å spille på men lyden er det ikke noe å utsette på. Har prøvd en Ml-1 og Ml-2 som ble bygget i korea. Syntes det var meget gode gitarer. Så vil absolutt anbefale deg å prøve en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.