Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedalbrett oppsett


gromit

Anbefalte innlegg

Jeg har en mini fuzz face og tube screamer (begge true bypass). I tillegg har jeg en TC MojoMojo og en Visual sound route 66. Route 66 pedalen er ikke true bypass, men jeg har hørt at VC pedaler inneholder svært gode buffer. Vil det påvirke gitarlyden positivt hvis jeg har den i kjeden? jeg klarer ikke helt bestemme meg om jeg hører noen forskjell. Mantraet mitt er derfor og ha et så direkte signal som mulig. Har kun de pedalene jeg bruker koblet i Fuzz Face og Tube screamer. I tillegg har jeg en Flashback delay i effektloopen. Jeg har Fuzz Face først i kjeden (rett å slett fordi alle andre gjør det), og bruker så korte kabler som mulig. Hvis jeg skulle plassere Route 66 pedalen (med bufferen) i kjeden, hvor så burde den stå? Selv om jeg ikke bruker overdriven (Tube Screamer er alfa-omega for meg) har den en kompressor, som er grei å bruke på clean og country toner, men jeg vil ikke ha noe farging av signalet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å bestemme deg om du hører forskjell eller ikke, så tviler jeg den påvirker lyden din særlig mye.
Bruk pedalen du. Sett den etter føssfjeset.

Jeg kjører 10-12 pedaler med all mulig type bypass og nesten 20 meter kabel(10 m fra gitar til brett, 6 m fra brett til amp + diverse patchkabler),
og det funker bra det og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til kabellengde hører jeg en signifikant forskjell. Har en 6 meter lang kable jeg ikke lenger bruker da den påvirker lyden i negativt, mister et eller annet i det høye frekvensområdet. Jeg har aldri hørt noe forskjell på dyre eller billige kabler, men lengde er en helt annen sak, som hun sa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med lang kabel-lengde hvor buffret pedal er fin. For eksempel hvis man kjører en 6 meter kabel fra gitar direkte til forsterker, så kan det være bedre å kjøre 2 på 3m og buffer imellom istedenfor.

Buffer pedaler tar imot signal, kopierer lyden og så sender den kopierte signalet videre ut, dermed gjør signal-lengden fra 6m til 3m.

De aller fleste forsterkere idag har også buffer i seg,

Bare prøv ut pedalen, og se om du liker den :D

Endret av Kresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.