Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Til dere som ikke er i band


Affen

Anbefalte innlegg

Er i band, men har hatt lange perioder uten. Jeg har funnet ut at dersom jeg skulle bli uten band igjen, så vil jeg nok forsøke meg på å lage musikk. Jeg spiller bass i bandet, gitar i furtebua og synger litt i ny og ne. Resten kan bli til i DAW, tenker jeg. :)

Men nå er jeg i band og har en dagjobb, så det blir smått med tid til å lage egen musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har aldri spilt i band, mye grunnet skepsis til egne ferdigheter, og mye grunnet at jeg er sjenert, så det blir mest å sitte i stua og klimpre. Inspirasjon finner jeg gjennom å hele tiden ha små mål jeg setter meg, enten det er deler av en sang, noen teoretiske greier jeg har lyst å lære (kjøpte Gambale-bok for ikke så lenge siden, mye nyttig teori der), eller bare fordi det er gøy å spille. Jeg burde bli flinkere til å øve mer målrettet slik at jeg kan spille inn over bestemte backing tracks, det hadde vært nyttig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
På 19.12.2016 den 1.53, Sugardaddy65 skrev:

Kjøpe mer gitarer funker til en viss grad....men når en bruker mer tid på å fikse de-surfe på Finn/Ebay , ta bilder - lage foldere og selge de en ikke vil ha lenger ,enn å spille de så er det kanskje gått litt langt . Men når en ikke har bra nok teknikk (i forhold til det du liker å spille selv)  etter over 35år øving , så må en jo innse at "talent" ikke er tilstede. Da kan en like godt kjøpe/fikse de . Er morro det og .

Hvis du derimot har talent og lett kan ta en YJM/Paul Gilbert  sang el. lign.  , så bør du heller prøve å få noe karriere ut av det .
 

Du har i hvert fall selvinnsikt. Det er en sjeldnere vare enn "talent"! 

Endret av Alegria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎12‎.‎2016 den 1.53, Sugardaddy65 skrev:

Kjøpe mer gitarer funker til en viss grad....men når en bruker mer tid på å fikse de-surfe på Finn/Ebay , ta bilder - lage foldere og selge de en ikke vil ha lenger ,enn å spille de så er det kanskje gått litt langt . Men når en ikke har bra nok teknikk (i forhold til det du liker å spille selv)  etter over 35år øving , så må en jo innse at "talent" ikke er tilstede. Da kan en like godt kjøpe/fikse de . Er morro det og .

Hvis du derimot har talent og lett kan ta en YJM/Paul Gilbert  sang el. lign.  , så bør du heller prøve å få noe karriere ut av det .

Nå ser jeg at dette er fra 2016.....gitarene øker jevnt og trutt- en ut 2 inn er det mest vanlige . Men har kvittet meg med de fleste billig gitarene og har nesten kun Japan/usa gitarer nå men noen få Korea/Indo gitarer . Så oppgraderer heler tiden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En anbefaling til dere uten band, kan være å delta i andres prosjekter på nettet, eller legge ut noen takter selv å oppfordre andre til å delta.
Slik kan en bidra med tekst, melodi, riff, solo hvasomhelst. Bandlab.com har dette programmet ,eller app heter det kanskje...eller bandlab er appen...? Her kan man også tigge om økonomisk bidrag. (krowdfunding)
I allefall, dette er noe jeg selv savner å ha tid og overskudd til.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for tiden uten band da tidsklemma tok meg med to søvnløse småttiser. Håper å finne meg noen å spille litt med når jeg etterhvert kommer meg til Trondheim omegn (flyttefot). Har forsåvidt en interessent.

I mellomtiden så prøver jeg å gjøre noe med de tingene jeg ikke var så fornøyd med utstyrsmessig når jeg spilte i Brother Tuck's. Prøver å få til mest mulig med minst mulig. I tillegg, så håper jeg jo som nevnt å finne noen å spille med, så da prøver jeg lage litt låter, lage spilleliste med coverlåter jeg kunne tenkt meg å foreslått å spille (selv om jeg ønsker hovedvekt på egne låter).

Har meldt meg inn i en Trondheimsbasert facebookgruppe for musikere, men ikke aktiv der på noen måte ennå. 

Akkurat nå holder vi på med å gjøre klart huset til fotograf og skal legge ut for salg, så da har jeg fokusert på å fått lage ett rack som gjør at jeg har studioet ferdig oppkoplet uansett. For jeg regner med at når vi plutselig endrer adresse så får det å skru utstyr veldig lite fokus en stund... men NÅ er det fikset. Jeg er klar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt i band, men vi øver svært sjelden. Hjemme spiller jeg enten til egen musikk via bluetooth, eller så er det tabs/tonebridge det går i. Artig å lære seg andres låter igjen, som å være 17 år og lære Metallica-låter :) Liker at det er låter med backing tracks, og tonebridge gjør det hele enda enklere (åpnes i tabs, og simulerer «riktig» gitarlyd til låta). 

Ellers er det andre gøyale saker til å mekke nye låter/demoer selv. 

F81D8F36-54B5-467A-8281-43ED23067E21.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2019 den 10.25, WelhavenT skrev:

Er forsåvidt i band, men vi øver svært sjelden. Hjemme spiller jeg enten til egen musikk via bluetooth, eller så er det tabs/tonebridge det går i. Artig å lære seg andres låter igjen, som å være 17 år og lære Metallica-låter :) Liker at det er låter med backing tracks, og tonebridge gjør det hele enda enklere (åpnes i tabs, og simulerer «riktig» gitarlyd til låta). 

Ellers er det andre gøyale saker til å mekke nye låter/demoer selv. 

F81D8F36-54B5-467A-8281-43ED23067E21.jpeg

Gratis eller betalbare greier det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.