Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Til dere som ikke er i band


Affen

Anbefalte innlegg

Vet ikkeom dette er rette kategorien men.
Jeg har spilt i band i noen år, men sluttet i fjor høst. Merker motivasjonen forsvant litt både der (mistrivsel) men også fordi jeg er blitt soveromsgitarist igjen.
Til dere andre soveromsgitarister, hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe for å spille? Og setter dere dere mål for dere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Affen skrev:

hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe for å spille?

Kjøpe pedaler.

15 timer siden, Affen skrev:

Og setter dere dere mål for dere selv?

Kjøpe flere pedaler.

 

 

Det er en ting som har holdt motivasjonen oppe for min del, er musikkprogram. Da kan jeg late som at jeg ikke er alene. Og pluss at jeg kan få ''de'' til å spille hva jeg vil, når jeg vil :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Den 26.6.2016 at 16.06, Spocker skrev:

Kjøpe pedaler.

Kjøpe flere pedaler.

 

 

Det er en ting som har holdt motivasjonen oppe for min del, er musikkprogram. Da kan jeg late som at jeg ikke er alene. Og pluss at jeg kan få ''de'' til å spille hva jeg vil, når jeg vil :P

Føyer meg til den gruppen :)
Har dessverre også en tendens til å bli mer enn bare pedaler...

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe mer gitarer funker til en viss grad....men når en bruker mer tid på å fikse de-surfe på Finn/Ebay , ta bilder - lage foldere og selge de en ikke vil ha lenger ,enn å spille de så er det kanskje gått litt langt . Men når en ikke har bra nok teknikk (i forhold til det du liker å spille selv)  etter over 35år øving , så må en jo innse at "talent" ikke er tilstede. Da kan en like godt kjøpe/fikse de . Er morro det og .

Hvis du derimot har talent og lett kan ta en YJM/Paul Gilbert  sang el. lign.  , så bør du heller prøve å få noe karriere ut av det .

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var aldri spes. interessert i å spille i noe tradisjonelt typ band, trives best alene med gitaren(e). Er veldig lett antennelig da, så har null problem med å komme på med et el aent nytt prosjekt/konsept å hamre løs på. Når det ene blir ferdig, startes et nytt. Youtube/Soundcloud har gitt meg enda mer motivasjon for å gripe fatt i gitaren, med å lage skikkelige mikser/videoer og sånt annet snacks. Feedback og interaksjon med lyttere/seere syntes jeg og kan være... facinerendes!

Og seff.... nye gitarer og utstyr gir en ekstra boost! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.12.2016 at 1.53, Sugardaddy65 skrev:

Kjøpe mer gitarer funker til en viss grad....men når en bruker mer tid på å fikse de-surfe på Finn/Ebay , ta bilder - lage foldere og selge de en ikke vil ha lenger ,enn å spille de så er det kanskje gått litt langt . Men når en ikke har bra nok teknikk (i forhold til det du liker å spille selv)  etter over 35år øving , så må en jo innse at "talent" ikke er tilstede. Da kan en like godt kjøpe/fikse de . Er morro det og .

Hvis du derimot har talent og lett kan ta en YJM/Paul Gilbert  sang el. lign.  , så bør du heller prøve å få noe karriere ut av det .

Jeg klarer ikke helt å forstå dette, med mindre du har (som jeg) skavanker/fysiske begrensninger? Har du prøvd å¨endre måten å øve på; ta en drop in time hos div gitar lærere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.6.2016 at 23.55, Affen skrev:

Vet ikkeom dette er rette kategorien men.
Jeg har spilt i band i noen år, men sluttet i fjor høst. Merker motivasjonen forsvant litt både der (mistrivsel) men også fordi jeg er blitt soveromsgitarist igjen.
Til dere andre soveromsgitarister, hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe for å spille? Og setter dere dere mål for dere selv?

Gitarspilling er noe av det morsomste og mest avslappende jeg vet om, så derfor trenger jeg ikke mye motivasjon. Har ikke annet mål med spillinga enn at det er en hobby. Inspirasjon finner jeg stort sett på Youtube.

 

Nå spiller jeg omtrent utelukkende bare fingerstyle/klassisk/flamenco på nylonstrengere, hvor arrangementene jeg spiller er laget for kun en gitar. Ser for meg at det kanskje hadde vært et større savn å ikke spille sammen med andre dersom jeg f.eks. spilte solo elgitar (som det virker som flesteparten på forumet her gjør)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ække så vill etter soloer. Nå banner jeg i kjerka, men soloer er overrated synes jeg. For all del, mange fine soloer. Men enda flere "spille så fort du kan uten feeling med masse wah wah ( Kirk Hammett style) " soloer....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Affen skrev:

Ække så vill etter soloer. Nå banner jeg i kjerka, men soloer er overrated synes jeg. For all del, mange fine soloer. Men enda flere "spille så fort du kan uten feeling med masse wah wah ( Kirk Hammett style) " soloer....

Blir ikke rekti for meg å si noe definitivt om soloer generelt, basert på de kjipeste solistene i klubben----Hammett, Hanneman, etc. Det blir som å si at sang er bare dritt fordi Sputnik synger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OsamaFetLaden skrev:

Blir ikke rekti for meg å si noe definitivt om soloer generelt, basert på de kjipeste solistene i klubben----Hammett, Hanneman, etc. Det blir som å si at sang er bare dritt fordi Sputnik synger.

Neida ser den. Men mange demoer av utstyr på YT f. eks blir (i mine ører) blodfattige, for alt de gjør er å spille den samme soloen om igjen (var storfan av Andertons videoene en stund, men ble til slutt lei av doodlinga til Chapman). Ikke meninga å fremstå som en kjip grinete gubbe assa ;)
Og så skrev jeg jo at det finnes jo fine soloer da! Men alt dette er og blir subjektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.