Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stemme i A-A , bariton eller vanlig gitar?


Affen

Anbefalte innlegg

@Birk; det er jeg ikke sikker på, tror nok du vil havne borti trøbbel om du går for tynt. 

@Affen; kommer helt an på deg, det! Hvis du synes den gjør nytten innenfor det du ønsker og med den kvaliteten du finner akseptabel, så duger den. 

Om du spør om hva jeg ville valgt, så får du et annet svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Digitechen er en god løsning er vel også avhengig om man vil ha én gitar til alt, eller om man har flere. Videre er det faktisk en litt rar følelse å spille på en gitar der strengene låter i en annen tone i forsterkeren enn det de "svinger" på gitaren. Jeg har ikke en D-Drop, men annet utstyr som gjør det samme.
Hvorvidt man er plaget av det tror jeg blir opp til hver enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den Drop-pedalen funker for deg. Jeg stemmer ned gitaren én tone med min Eventide Pitchfactor på en låt i settet vårt, for å slippe å ha med enda en gitar. Funker greit. Men intervallen ned til A er jo noe større da.

Det skal gå greit å stemme drop-A på standard mensur, men ville iallefall brukt feite strenger og fått gjort en skikkelig setup.

Selv hadde jeg gått for baritone. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Affen skrev:

Fler spørsmål fra meg ;)
Har en Squier Vintage Modified Jazzmaster, vil det være noe problem å sette opp denne med A-A strenger med tanke på tremolo systemet?

Det tror jeg ikke skal være noe problem. Tipper at originalstolen vil bli godt fornøyd i hvert fall, så mye trøkk som de krever for å fungere optimalt. :) 

Det ideelle er selvfølgelig en hals med 26"+ skalalengde, men fullt mulig med vanlig 25,5" også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.