Web Analytics
Gå til innhold

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Beyerdynamic DT770 er vel en slags bransjestandard. 

Blir vel sikkert til at jeg hopper på et par slike. Ville bare høre om noen hadde noen andre anbefalinger før jeg stikker å kjøper i morra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Et øyeblikk siden, space skrev:

Bruker 770 selv. Fungerer utmerket 

80ohm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://ehomerecordingstudio.com/best-recording-studio-headphones/

Det meste på denne listen fungerer. 

Husk at det er stor forskjell på åpne og lukkede headset. AKG du nevner er halvåpne. 

Lukkede demper lyden bedre men åpne og halvåpne er bedre for lytting over tid.

Bruker selv Shure srh840 lukkede og Grado åpne. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er forøvrig en rimelig løsning dersom du likte AKGene og vil ha et liknende halvåpnent headset:

Kjøp disse: https://www.ljudia.no/produkter/hodetelefoner/halvapen/samson-sr850c for 333kr.

Ta av navneskiltene i plast og lim på en mynt (2p mod).

Let på nettet etter reviews av Samson SR850, bedre "bang for buck" headset finnes visstnok ikke på dagens marked. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er bassresponsen i DT770? Jeg hadde et par Shure SRH840 og de var helt grusomme. Veldig pappeske lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tighte og fine. Eneste aberet med DT770 er, som @skela har påpekt, at helt lukket headset kan være litt slitsom å bruke over lengre tid, men det er litt smak og behag. Jeg orker ikke lengre strekk med headset, men det gjelder også for halvlukkede. For mye lyd for tett inntil øret, rett og slett.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger som vanlig inn en stemme for DT770,  som jeg har på meg i øyeblikket med litt Motorpsycho inni. 80 ohm er dog, for enkelte i noen situasjoner, litt volumfattig på telefon/laptop osv. Jeg har telefonen stort sett på fullt når jeg bruker disse. 80ohm er helt perfekt til hjemmestudio (OG Kemper vil jeg tro) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

32Ohms-versjonen er hot in the treble, if you know what I mean. Prøv heller 80Ohms.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Alfi27
      Dette er en meget spesiell forespørsel, men jeg tar en sjanse! Ønsker å låne amper for å profile de med min Kemper. EVH 5150III, Orange Rockerverb (helst MKIII), Marshall JCM800, JCM900 SL-X/MKIII og diverse modda Marshall er spesielt interessante, men mange amper kan være aktuelle, spesielt noen i Marshall-land. Bare for gøy hadde det vært kult å profile en Axe FX 2 også  
      Lurer du på hva profiling er så er det at Kemper sender et signal med masse rare lyder gjennom ampen, lyden blir fanget opp av en mikrofon og den lager en profil av forsterkeren på den gitte settingen. Dette blir gjort på høyt volum (hvor høyt avhenger av ampen), og hver profil tar ca 1 minutt å lage. Avhengig av hvor mange kanaler/moduser/brightswitcher/whatever ampen har så lager jeg gjerne rundt 20-40 profiler på samme innstilling der jeg varierer gain, putter en pedal i front, ulike kabinett osv.
      Årsaken til at jeg nevner dette er at jeg ikke vil at noen som av en eller annen grunn er skeptisk til dette skal tilby seg å låne ampen sin bort. Jeg kan betale en liten slant for dette hvis det er nødvendig eller evt et depositum, litt avhengig av om det er en plain Vox Night Train eller den forsvunnede modda Marshall 1959T Slash brukte på AFD, men er du skeptisk så ikke gjør det. 
      Det er selvfølgelig best og enklest å gjøre dette lokalt, og ser ikke for meg at noen er gira på å sende en røramp i Posten kun for det
      Håper på positivt svar og at det finnes noen gode samaritaner der ute! 
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.