Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiler


Anbefalte innlegg

For tidlig å komme med noen god tilbakemelding enda, men virker lovende så langt. Nå tror jeg det stort sett er stock profiler på denne, så har egentlig bare scrolla å prøvd litt forskjellige så langt. Prøvd å sette meg litt inn i hvordan ting fungere og henger sammen.

Ganske så intuitivt å finne frem, men skal ikke si at jeg kan stort mer enn å slå av å på effekter og bokser enda :P

Er imponert over responsen på hva jeg spiller, føles veldig riktig, og gir en helt annen følelse enn alt annet av digitale løsninger jeg har testet. Jeg har ikke funnet noen profiler med vreng jeg synes er helt konge enda, men det var en del gode cleanprofiler. Skal sies at jeg kun har testa med headset så langt. 

Lover iallefall godt så langt, så får man håpe det bare tar seg opp :) 

Et crappy mobilbilde fra kveldens tilholdssted:

BEFAFB80-3CBD-40CD-B219-3D26C290FCC5_zps

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. august 2016 at 19.58, space skrev:

er det noen fordeler/ulemper med rack vs head? Veier det samme osv? Eneste er utformingen?

Kun utformingen som er forskjellig... alle funksjoner er tilstede, men knottene for Feedback og Mix for stomp boxes er ikke fysiske på rack versjonen.

Personlig så har jeg rack versjonen rett og slett fordi jeg bruker den omtrent utelukkende hjemme og har dermed fått en rackplass under lydkortet i pulten... unntaket er ett par anledninger hvor jeg har tatt den med i studio for å kunne legge på noen akkorder når trommisen skulle legges og jeg leide den ut til Molde Jazz og selveste Pat Metheny for noen uker siden.

Skulle jeg brukt den mer i øvingssammenheng og gigs så har jeg helt klart gått for den ordinære toppen... mye enklere å dra med seg som Alfi her nevnte...
Skulle jeg nå kjøpe en slik en gang så blir det faktisk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. august 2016 at 8.50, Evil_Caprino skrev:

Syns ikke den er noe vanskeligere å ta med hvis det er rack. Ha den i rackbag hjemme, sleng den over skuldra når du skal ut. Enkelt! :)

Jeg syns den ser mye bedre ut i rackversjon, men det er smak og behag.

Ville aldri vurdert noe annet enn rackversjonen (som jeg hadde)

Toaster'n ser jo ikke ut heller i forhold til rackvers ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Griffin skrev:

Pft... Har rack versjonen selv, men toaster'n ser kul ut den.. spesielt i hvit. Ser ut som no tidlig Star-Trek rekvisita og er ett must-have for fans av serien ;) 

Star Trek er ingen god visuell referanse når det kommer til gitarutstyr ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debris skrev:

Ville aldri vurdert noe annet enn rackversjonen (som jeg hadde)

Toaster'n ser jo ikke ut heller i forhold til rackvers ?

Egentlig enig, dog det praktiske veide opp for min del :) 

Sammenligner man med f.eks enkelte Hughes and Kettner og Mesa Boogie osv topper, så havner den et stykke opp på utseendelista alikevel :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en dobbelpost, og satser på at det går bra.

Fikk kjørt en skikkelig testkveld av Kemperen i går. 
Kjørte den både gjennom et par Genelec 8040, og et Diezel 4x12" kabinett med V30 (ikke samtidig). 
Gitarer som ble brukt var en Eric Johnson Fender Stratocaster og en Ibanez JP1. Begge stock. 

Det låter rett og slett jæv** bra. Jeg er imponert over hvordan ampene låter, hvor reelle de både føles og høres ut. 
Mange av stock profilene våkna skikkelig til liv gjennom kabinettet. Profiler jeg ikke var såå imponert over i headset ved tidligere gjennomhøringer. 
I tillegg har jeg lasta inn en Marshallpakke fra Top Jimi, med 87 Silver Jubilee, YJM, Super Lead osv. 

Jeg tok meg ikke i å savne rørampene et øyeblikk. Synes Kemperen gjengir følelsen av man skrur på en ekte amp veldig bra, både hvordan den reagerer på gain og master, og også når man bruker volum- og tonekontroller på gitaren. 

Jeg liker foreløpig best å spille gjennom et ekte kabinett hvis jeg har mulighet til å vrenge opp litt. 

Det er veldig enkelt å skru seg til gode lyder, da mange av profilene er såpass gode i utgangspunktet. Noen små justeringer, så er man fort i nærheten av hvor man vil være. 
Hadde ingen problem med å gå fra kremdeilige cleans til tight vreng. Naila Master Og Puppets sounden med en av stockprofilene. Husker ikke navnet på den i farta. 

Nå skal det sies, at jeg på ingen måte kan å bruke Kemperen enda, så effektdelen kan jeg uttale meg lite om foreløpig da jeg ikke har prøvd å justere noe særlig. 
Jeg kan knapt annet enn å bytte profilere, slå av og på kabinett, og legge til noen bokser/reverd/delay. 
Men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er meget imponert. Hadde jeg aldri trodd jeg skulle bli, som den røramphora jeg er :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Har dog lest litt om de høyttalerene og de får litt varierende omtale. Må man skru og justere mye for å få bra lyd? Eller var det lett å få god lyd?

Og er det nødvendig med en subwoofer?

 

Endret av Rødvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.