Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjekt: Refin el cheapo


Anbefalte innlegg

Har gått litt fremover med Jazzmaestroen også. Våtpusset, rubbet og polert. Selvfølgelig klarte en å pusse igjennom både klarlakk og farge et par små steder. Jaja! En lærer så lenge en har det gøy. Neste gang: enorme mengder klarlakk. Kan aldri få nok tydeligvis. Selve metallic-sprayingen var også litt tricky. Ble ikke helt jevnt noen steder og det sees tydelig. Men, men. Stort sett er det akseptabelt. :) 

Fikk tak i et relativt billig Jazzmaster-plekterbrett i gold anodized. Ganske så gult, men med AVRI specs. Tror kanskje det er fra en Squier J. Mascis JM. Fremdeles ikke bombesikker på at gull er fett, men det vokser på meg. 

Gjenstår å våtpusse headstock, sette på logo og så mer klarlakk... 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull er jo vanligvis veldig smukt, men jeg også er usikker på om det funker på grønn. Du skulle hatt et tort-brett som var mer mønstrete og med mye mer brunt enn rødt. Det tror jeg hadde vært vinner på denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Beveger meg sakte, og forhåpentligvis, sikkert, frem.

Squier VI har fått kobberteip i alle cavities, samt en sånn fancy køståm-sak for 5-veis pickupswitch i stedet for den originale løsningen med on/off-brytere for pickups + lo-pass (som jeg aldri har hatt bruk for). Helt fjollete å bruke femti dollar på en slik, men men.

Må skaffe nye og kritthvite pickupdeksler. Det originale i midten er helt krise i hvert fall.

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Må skaffe nye og kritthvite pickupdeksler. Det originale i midten er helt krise i hvert fall.

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Keep it! Synes det ga rette attituden på den der! Rette skavanken på et vis 

Endret av Ptr
Autokorrektur...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
2 timer siden, germaniumkid skrev:

Ble du ferdig med disse rakkerne her? 

Hvor mye lakk gikk det på bassen? 

 

Jepp! Brukte vel to bokser med farge og omlag tre med klarlakk tror jeg. Biltema-lakken funker som bare det. DupliColor ser bedre ut, men det skyldes at lakken har trukket mer og mer ned i treverket siden i sommer, slik at strukturen i askekroppen kan skimtes. Ser bra ut.

Hvis det ikke er så viktig at fargen er i klassisk bilfarge-land så foretrekker jeg helt klart Biltema-lakken. Den virker solid og fin og tørket absurd fort. Med riktige værforhold så kan man fint klare å komme i mål med lakkering på ei drøy uke, inkludert grunning, fargelakkering, klarlakk, våtpussing og polering. Uheldigvis såpass dårlig utvalg av farger at man vel som regel velger et annet merke...

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.