Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjekt: Refin el cheapo


Anbefalte innlegg

11 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Ah, så ikke spørsmålet ditt før nå.

Metallic må ha klarlakk, og det visstnok ganske raskt etter lakkering. Uten risikerer man at lakken blir matt og selve 'metallicen' blir mindre effektfull. Uten at jeg har noen erfaring med akkurat det. Første gangen jeg lakkerer i metallic.

Fant frem logoen jeg bestillte til den røde tele deluxen. Litt føkk øpps, så må skaffe en til. Har skjedd noe rart i kantene ved stemmeskruene, mistenker at jeg pusset litt for mye før jeg grunnet (jeg pusset altså bort tru-oil, men var shellac sanding sealer i bunn). Får se om jeg gidder å gjøre noe med det. Er uansett for dårlig vær til å lakke ute nå.

image.jpeg

Nunofan? :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en, ikke to, men tre ballær i lufta på en gang. Døper om tråden til en slags DIY-refintråd-av-billige-gitarer.

Jeg gir meg ikke før leken er god, eller noe. 

Etter en omvei på vei fra barnehagen i sted tok jeg med meg noen bokser med spray fra Biltema. Et stk Squier Bass VI skal bli noe i nærheten av "Shell pink". Korken på sprayboksen ser i hvert fall ganske så nær ut....

Kroppen ble først våtpusset med 400-papir. Kanskje ikke nødvendig å våtpusse, men det ble i hvert fall helt matt, nesten på grensen til satin-lakk. Med andre ord ingen riper, bare matte flater. 

Blir matching headstock her også.

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troen. Rakk akkurat å bli ferdig med første strøk før det begynte å dryppe litt fra oven. Litt mye vind i dag også, men det gikk tålig greit. Vanskelig å få noen særlig feeling av hvor godt fargen dekker i og med at den er så lys, men syns første strøket ble ganske så greit. Jevnt og tynt, ingen antydning til 'build up' og renning.

Dette blir frekt. 

image.jpeg

For de oppmerksomme så var jeg ganske nøye på at lekehuset som jentene fikk i fjor sommer, måtte være i en klassisk Fender-farge. Shell pink ruler her i heimen.

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.