Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjekt: Refin el cheapo


Anbefalte innlegg

11 timer siden, Rottenikken skrev:

Ja sett i gang. Dette blir spennede å følg med på. Fin farge, forresten. Har du klarlakk over, eller er ikke det nødvendig på metallic?

Ah, så ikke spørsmålet ditt før nå.

Metallic må ha klarlakk, og det visstnok ganske raskt etter lakkering. Uten risikerer man at lakken blir matt og selve 'metallicen' blir mindre effektfull. Uten at jeg har noen erfaring med akkurat det. Første gangen jeg lakkerer i metallic.

Fant frem logoen jeg bestillte til den røde tele deluxen. Litt føkk øpps, så må skaffe en til. Har skjedd noe rart i kantene ved stemmeskruene, mistenker at jeg pusset litt for mye før jeg grunnet (jeg pusset altså bort tru-oil, men var shellac sanding sealer i bunn). Får se om jeg gidder å gjøre noe med det. Er uansett for dårlig vær til å lakke ute nå.

image.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er fra Rothko & Frost. Veldig skjør, anbefales visst å legge et slør med klarlakk på selve logoen før den settes på headstocken. Det gjorde ikke jeg, derfor gikk det som det gikk. Jeg overlever! 

Klare og fine logoer, men litt smalt utvalg, med mindre de kan lage mer enn det som er på hjemmesidene deres. 

Har bestillt fra Jonathan Bennett tidligere (JBennett på bl.a TDPRI.com). Han lager customgreier på bestilling og de holder høy kvalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lakkerer jeg nesten samme grønnfarge som deg på min strat, du gav meg inspirasjon og det blir også da metallic.Du har innspirert mye for også headstock skal bli grønt. Hvor lenge etter siste lag med grønn metalliclakk skal jeg vente før klarlakk skal på? Dette må jeg vite.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal si ta du har gitt meg inspirasjon, Truckstop. Jeg ble svindlet på bruktmarkedet så jeg måtte endre planene om en 66strat så den trengte Telehals, og jeg syntes den grønne du lager er så fin at jeg gjorde det samme på lakkering for da trengte jeg ideer.  Dette grønne prosjektet ditt liker jeg virkelig, bortsett fra at jeg ville vakge aged white plekterbrett. Stå på og gi meg mer inspirasjon.

Denne CBS Hanssen logoen er også kul. Sånt har jeg sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.