Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stratocaster 66 modell bygges


Anbefalte innlegg

Jeg skal starte på å bygge en kopi av Stratocaster 66 modell om noen dager. Jeg hadde lyst til det med den blå kroppen men den har import mål og vil da ikke bli riktig, og hva jeg gjør med den blå kroppen vet jeg ikke. Mulig at jeg selger den. Derimot Starter jeg med dette prosjektet i stedet. Den skal ikke få blå finish men bare poleres. Jeg har kjøpt denne bodien for Stratocaster i heltre i stedet for kryssfiner, den har Fender mål så USA vintage stol vil passe. Dessuten, for å være kopi av ekte Fender gitar så må jeg ha Fender mål på kroppen og det har denne kroppen. Det skal bli en Stratocaster 66 modell med custom logo. Jeg skal følg alle regler- CBS headstock, riktige tunere etc...

Farger blir som på bildet men aged white pickups/knotter og plekterbrett. Lønn CBS hals med rosewood gripebrett. Hardware blir chrome.

Jeg har forsket en del og den eneste årsmodellen som hadde både CBS headstock og Kluson tunere var 66 modellen. Da får jeg en eksakt årsmodell. Jeg skal studere alle detaljer for å få den så lik som mulig. Stol blir vintagestol fra GFS for den er både billigere og bedre enn Fender. Ca 37 euro. (Fender har jo ikke messing bigblock og stål saddler. og koster det tredobblete)

Jeg får denne om noen dager og starter med bedre finish - dvs polering av den som er. Den må poleres opp:

$_84.JPG

 

$_84.JPG

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

66 Stratocaster prosjektet skal ikke legges til side likevel selv om jeg ble lurt. Jeg skal samtidig som jeg bygger billigere gitarer også spare til skikkelige saker. Jeg skal kjøpe denne one piece kroppen i US kvalitet swamp ash. Den har vintagespec og Fender mål. Skulle vel få skikkelig body for 260euro eller hva? Men på Warmoth så får man bare kropp som er ulakkert og sammenlimt av to biter med porto for denne prisen. Og i tillegg kommer import. Denne har ferdig finish, er one-piece body for 260euro og er innenlands. Den butikken jeg skal kjøpe hos selger bare kropper i US kvalitet. (og pris deretter) Denne kroppen får lønnehals med lønn fretboard i Canadisk lønn i US kvalitet. (CBS headstock) 

Jeg håper å få råd til denne bodien innen januar hvis jeg også skal bygge på de andre jeg har. Denne tråden vil vel sovne i mellomtiden men tas opp igjen da.

Men i morgen kjøper jeg en hals til den røde Telecasteren. (i Canadisk lønn i US kvalitet med rosewood )

b_955.jpg

 

(for de som lurer på det: kroppen i første innlegg var den som jeg ble lurt på og som ble endret til grønn Telestrat)

 

Se denne halsen - kanadisk lønn i US kvalitet. Den har jeg kjøpt til Telecasteren og venter på og jeg skal ha tilsvarende på dette prosjektet, samme farge etc, bare CBS, ikke preCBS.

Stratneck Gloss-finished-guitar-neck-22-fret-Canadian-maple-.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.