Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Staine Alder Stratkropp


Anbefalte innlegg

1 time siden, el_roffo skrev:

Chestnut sin funker sikkert bra. Jeg vet ikke hvordan shellac-innholdet er i den, men med andre merker blir sanding sealer blandet ut 1:1 med rødsprit hvis det skal brukes før stain. 

Jeg opplevde av Chestnut sin shellac sanding sealer reagerte med spritbeis (som også var fra Chestnut...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MAa skrev:

Vet at mange ferdigblanda inneholder voks, og det er problematisk hvis man tenker en finish over shellacen igjen. 

Når det gjelder beising og få frem strukturene i treverket, så liker jeg egentlig bedre swamp ash. Så ville vurdert det i stedet hvis du ikke allerede har bestillt da? 

Evt så tror jeg kanskje jeg bare ville kjøpt garnet og blonde shellac flak, eksperimentert litt med å blande de for å finne den riktige fargen. 

Det burde gå helt fint å bruke shellac i bunn, det er jo for at treverket skal ta til seg beisen mer jevnt. 

Kroppen er allerede i mitt eie, og venter på hals nå.

Leste også noe om det med voksinnhold i shellac. For å bruke som sealer er det vel viktig at den er de-waxed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode svar og råd.

Shellac er bestilt sammen med stains og hals, så får vi se hvordan det hele blir til slutt, men med meg som leser meg opp på et emne litt vel mye før jeg setter det ut i praksis, har jeg tro på at dette går fint.

En ting er sikkert, og det er at den gitaren kvitter jeg meg aldri med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.