Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Frakt og importpriser fra Thomann


Dawis67

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Naigewron skrev:

Faktura kommer nok i posten ja. Er sånn 50/50 når jeg bestiller fra Thomann; tror det kommer an på hvem som tar seg av sluttleveransen (Posten eller DHL)

Var nok Posten 😮 Så den var innom post og import kontoret på sporingen. så regner med det kommer en regning. er bare vant med å betale når jeg henter pakker på post kontoret etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rocknrolla skrev:

Var nok Posten 😮 Så den var innom post og import kontoret på sporingen. så regner med det kommer en regning. er bare vant med å betale når jeg henter pakker på post kontoret etc.

Det gjør det nok da ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pakka kommer på døra så er det vel alltid faktura. Når man henter på postkontor er det avhengig av verdien på pakka. Verdi under 3000kr er forenklet fortolling, og betales ved henting. Over 3000 er full fortolling og betales med faktura.

Slik har det hvertfall vært konsekvent for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da kom momsregninga som forventet.

Fikk regninga på sms/mail fra UPS nå på fredag (4. oktober). Kun moms (25% på kjøpesum inkl frakt), ingen tilleggsavgifter, 1000,- kr.
SMS'en inneholdt link til en betalingsside der man kunne betale direkte med kort (som i en nettbutikk.) Sjekka selvsagt opp URL'en og sånt før jeg betalte :-)

Så da ble det 4500,- for en gitar som sto prisa til 3300 + frakt og avgifter. (https://www.musik-produktiv.com/no/ibanez-artcore-as73-tbc.html)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gitarcowboy skrev:

Det er sikkert ikke en ille pris i forhold til hva du måtte ha betalt for den i norge.

 

Disse koster mellom 4500,- og 5000,- + frakt i Norge, men akkurat denne fargen føres ikke her til lands merkelig nok - kun disse barnehagefargene :-)

Uansett, ville bare dele erfaring med krav om toll/moms i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.