Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God dag, ny gitarist her. 

Jeg har vært en (litt) impulsiv kjøper av pedaler, og jeg vil veldig gjerne treffe blink på neste kjøp 

Forsterkeren hjemme er en Orange Crush 20rt, veldig fornøyd, og på sikt skal jeg kjøpe meg en "ordentlig" orange-rørforsterker - hodet og kabinett. 

På Øvingslokalet står det en Marshall DSL 40c, og jeg fortsetter å spille på den til jeg har min egen amp. 

Mine pedaler består nå av:
EHX Little Big Muff
EHX PoG 
Boss DS-1 (skal selge eller modde) 
Zoom B3 (multieffekt brett for bass)

Nå er jeg på utkikk etter nå, er en treble booster /m fullrange og mid boost. 

Hva er det beste alternativet for mitt current setup, samtidig med tanke på at jeg skal anskaffe en god orange forsterker på sikt?

Jeg har hørt Analog man sin beano boost er bra, noen som har erfaringer med den? 

Og btw, jeg spiller Stoner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt en Analogman Beano Boost en god stund. Den er en finfin sak, men til mitt personlig bruk (blues, stort sett en Gibson SG gjennom en Vox AC30) synes jeg fort den gir for mye gain, så jeg bruker den relativt sparsomt. Spiller du stoner, er vel ikke akkurat det et problem. Kommer bare an på hva slags lyd du ønsker.:)

Endret av Gahr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Tenkte å bruke den varsomt, og voldsomt ;) 
Tja, Tony Iommi er ikonet - har lyst til å oppnå et noe tilsvarende lydbilde. 

Ser for meg at jeg skal kunne spille et mørkt riff, kun ved hjelp av forsterker - til å skru på treble boost, og spille litt "solo" før jeg skrur den av og riffer igjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beano Boosten er basert på en Dallas Rangemaster (som folk som Tony Iommi, Brian May og Rory Gallagher brukte), så det skal i alle fall ikke være umulig å fåtil noe som likner Black Sabbath.

Apropos Beano Boost: Det er jo egentlig litt morsomt at Eric Clapton mest sannsynlig aldri brukte noen Rangemaster da han spilte inn Beano-plata med John Mayall, men likevel har pedalen fått navnet sitt derfra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger nok en EQ også, på sikt. Og noe som reduserer støy, om jeg skal ha boost, Muff og en annen vrengpedal på brettet mitt. 

Gahr: Analogman sier at det ikke er bekreftet at Rangemasteren ble brukt på Beano-albumet. Men pedalen skulle gjenskape lyden, etter beste evne. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedaler, og spesielt OD, distortion og boost-pedaler oppfører seg som regel helt annerledes på en røramp enn en transistor. Like ofte forskjellig fra amp til amp også. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 8. juni 2016 at 20.27, GunnarpåMo skrev:

Og også helt forskjellig i forhold til hvordan du har satt opp ampen.

Noe denne videoen viser :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Polariteit
      Noen som har prøvd å sette på 9volts plugg på pedal? Har en analogman som bare spiser batterier. Kan dette være et artig DIY prosjekt eller er det lurt å overlate til proffe?
    • Av Threechords
      Noen som sitter på ett slikt og vil selge? Jeg har ett strøkent Orange PPC 212 closed back kabinett (orange farge) som evt kan byttes i.

• Av Jabadabadoo
      Hei, søker etter tips til en billig forsterker for å sjekke om interessen for gitarspilling er til stede. Har nå en Peavey Vypyr 30, men da jeg bor i blokk er denne blitt minimalt brukt. Føler jeg må ha lyden over det jeg føler er greit mtp naboene for at den skal låte bra. Dette er nok hovedårsaken til at interessen har dabbet av, og jeg håper en ny forsterker kan være bidra til at jeg tar frem gitaren oftere. Jeg leter etter noe jeg kan spille både clean musikk, samt låter med god vreng (Hardrock/Metal), samtidig som lyden ikke trenger og være alt for høy for og bli bra.
      Har sett litt på de små forsterkerne til VOX som ligger på rundt 3000,- men har ingen erfaring med disse... Noen andre som har?
      Har dere tips til en realistisk pris jeg kan få solgt Vypyr’en for?

• Av Cochran
      Hei,
      Jeg lurer på om det går greit å kombinere en Laney CUB 212R rørforsterker med en AlterEgo vintage echo x4 pedal?
      Denne forsterkeren: https://www.backstagemusikk.no/gitar/bass/forsterkere/laney-cub-212r-15-watt-2x12-reverb-110731-p0000489127
      Denne reverb pedalen: https://www.gitarhuset.no/produkter/effekter/multieffekter/tc-electronics/tc-electronic-alter-ego-x4-vintage-echo-tce-alteregox4-p0000010456
      Mine kunnskaper om utstyr er som dere forstår av spørsmålet av den ringe typen. Men jeg elsker å spille gitar.
      Jeg har en god Gibsom Les Paul gitar som jeg bruker sammen med dette utstyret, og som selvfølgelig er overkill for mine "skills"
      Men jeg har lurt på å selge Alter Ego pedalen, som jeg eide før jeg byttet ut den gamle marshall forsterkeren med Laney forsterkeren.
      Hva tror dere? Får jeg noe ut av pedalen sammen med rørforsterkeren, eller er dette en helt uvanlig kombinasjon?

mvh Cochran, E
    • Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.