Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vikingcaster bygges. Harald Hårfagre signaturmodell!


Anbefalte innlegg

Takk ArneK. Siden resultatet gikk over all forventning og er så fornøyd så blir det neste stol og plekterbrett fra Dragonfire, muligens neste mnd fordi jeg klør i fingra etter å se hvordan den blir. Så må Telecasteren prioriteres. Hals blir Fender Mexico som jeg selv på en Fenderhals pusser bort finishen, inkludert logoen og lager finish som beskrevet tidligere i tråden. ( skal prøve i finne en med stemmeskruer på) Og Seymour Duncan pickups samt den elektronikken dere vet... CTS selvfølgelig. Hvis jeg sparer godt så blir den kanskje ferdig innen neste år er omme med de delene som jeg skal ha. Men når jeg får hals så blir det liv i tråden igjen for da blir det lakkering. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Ser ikke dumt ut dette, men ta bildene ute og ikke inne. :) 

Jeg har panorama glasstak over store deler av kjøkkenet der bildet er tatt så solen skinner i gjennom der også. Ikke nødvendig å ta bilde ute da. Det blir som å være ute. (skulle vært mer av i norge også)

Jeg skal nå prioritere Telecasteren men også småbygge litt på denne. (plekterbrett og stol)

Halsen står på listen som en av de tingene som blir customlakkert, selv om jeg skal ha en ekte Mexico Fenderhals.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg kjøpt en Fazley Strat som jeg skal bytte ut alle delene på helt til jeg har en ekte Fender så jeg får en skikkelig Fendergitar. Veldig mange av delene som jeg tar av den jeg kjøpte i dag blir flyttet over på denne blå gitaren.  (Plekterbrett, hardware og pickups blir flyttet over)

Det første jeg skal kjøpe til den andre gitaren er nytt ekte Fender plekterbrett og det betyr at denne gitaren får et white pearl plekterbrett med humbucker i bridge posisjon.  Fotoer kommer senere. 

Så nå livner denne tråden til igjen og dere kan jo også se hvordan det går med den nye gitaren. Den har Floyd rose forresten så jeg kan ikke flytte over halsen. 

Jeg kan jo la dere følge litt med på den andre gitaren samtidig.

Plekterbrettet på denne blir flyttet over på den blå kroppen når jeg har kjøpt nytt til denne som er Fender og det samme med elektronikken.

Jeg skal bruke gitaren under til å få gratis deler. Den kommer med posten i morgen. Så denne gitaren blir litt knyttet til denne tråden av og til.

Pen gitar ikke sant?

 

Fazley_E150_BK_elektrische_gitaar_zwart_kopen____Goedkope___Prom.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rottenikken skrev:

Nå har jeg kjøpt en Fazley Strat som jeg skal bytte ut alle delene på helt til jeg har en ekte Fender så jeg får en skikkelig Fendergitar. Veldig mange av delene som jeg tar av den jeg kjøpte i dag blir flyttet over på denne blå gitaren.  (Plekterbrett, hardware og pickups blir flyttet over)

Fazley_E150_BK_elektrische_gitaar_zwart_kopen____Goedkope___Prom.jpg

Med mindre gitaren er skrudd sammen av en ansatt ved fabrikken til Fender kan du ikke kalle det en Fender-gitar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, strikes skrev:

hvordan kan Fazley bli en Fender? 

Hvis man bytter ut absolutt alle delene på gitaren med originale Fenderdeler så blir det tilnærmet en Fender ;-)

Lurer på hvor mye  penger Rottenikken har brukt på gitardeler siste årene. Garantert mer enn det en USA Fender koster.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart system; vil ha to gitarer, kjøper èn og bytter sakte men sikkert ut alle deler til man har begge. Den første har blitt den andre, og eh, den andre en gitar bestående av kun deler fra den første ?

Er mest fasinert over hvor mange prosjekt og tråder dette ender opp i ? Artig å følge med på, det skal'n ha. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så tar vi opp Dette litt. Denne har jeg nå kjøpt aged white plekterbrett foran og bak, og flytende stol for import med messing blokk og stål saddle, baseplate er også stål og jeg bestiller fra USA i morgen og den er utrolig nok veldig billig, skjønner ikke det. Halsen til den kommer antagelig i morgen. Da skal hodet på halsen lakkeres blått og resten av halsen blir hvit, sånn som jeg har skrevet om. Halsen har rosewood og preCBS. Pickups blir de som jeg kjøpte til den rosa gitaren - Custom shop Fat 50's så blir det vel noe Alnico 5 i den rosa.

Den blir veldig customisert og spesiell utseendemessig med den hvite og blå halsen. (ikke at jeg kaller den customstrat men...)

Dette skal bli en god gitar - store planer. (men det har jeg jo bestandig hehehe)

.

 

IMG_0538.JPG

image.jpeg

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kanskje ikke den mest imponerende forandringen siden forrige bilde men denne blir HH med GFS Fat pat i hvit utførelse. POTs blir fender eller CTS. Dragonfire stol blir det første jeg kjøper. Jeg selger et lettsolgt lokomotiv på e-bay til fordel for Seymour Duncan på den røde så både det rosa og det røde prosjektet nærmer seg slutten med stormskritt. Da blir denne neste. Men det er en stor forandring i planene her siden den får HH.Legg også merke til at det blir to stk tonekontrollere. Det blir også 5-veisvender for coilsplit siden jeg da slipper bryterer eller push/pull. Jeg har funnet koblingssjema. Se bildet. (Den ser kanskje skuffende matt ut på fotoet men i virkeligheten er den fortsatt like blank som på bildet over)

Dette er litt off-topic men siden jeg har fått spørsmålet før så kan jeg jo svare for dere har spurt meg hvorfor jeg alltid skal ha CTS eller Fender pots. Grunnen er enkel. Alpha pots koster ca 2,5euro i Nederland og standard CTS koster 6,5 euro, dvs 19,5 euro for 3 stk Fender/CTS eller ca 180kr. Skjønner?

 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.