Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vikingcaster bygges. Harald Hårfagre signaturmodell!


Anbefalte innlegg

Lakken har tørket for lengst så ingen avtrykk der for lakken er nok for hard for det nå. Jeg tror håndkle er tryggere med hensyn til riper enn et bord. Ja, jeg håper det beste men jeg er debutant men jeg gjør så godt jeg kan. Vente minst en uke med sandpapir 1200 forskiktig. Fikk 1200-papir i dag. Og så går jeg opp i finhet men da må jeg vente minst to uker til for å få tilsendt. Jeg avslutter med 2000-papir.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå henger den fritt i en tynn strietråd å boden. Der skal den henge inntil lørdag neste uke for da må jeg våtslipe litt. Må bare huske på å legge 1200 sandpapiret i vann 24 timer før bruk. 

Den er så pent lakket nå så nå ser den ikke lenger ut som et leketøy i plast lenger. Nå ser det veldig proft ut og en god del shiney også. (Til å være så tidlig i prosessen) Det blir spennende å se ferdig resultat i slutten av neste mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig når du sliper slik at du ikke sliper igjennom lakken, spesielt på kantene er det lett å ta litt mer enn man tror. <dessuten kan det være lurt å bruke en slipekloss, jeg bruker en i hard isopor som jeg har skjært til selv.(5x5 cm med litt avrundet kant) den tåler å bli våt når jeg sliper.  Lykke til med finishen, gleder meg til fortsettelsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, arneK skrev:

Jeg synes lakkjobben ser veldig fin ut, flott farge også. Hva blir hardware og plekterbrett på den?

Takk, jeg er også veldig fornøyd. Jeg printer en 5mm tykk pussekloss i plast med 3Dprinteren min. Angående pussing så er vel mye vann en god idé for ikke så lett slipe for fort? Plekterbrettet blir et helt standard hvitt stratbrett med humbucker i bridge for det står i stil til halsen som skal bli hvit med blått hode. Hardware blir chrome GFS vintagestol med messing blokk, Stemmeskruer blir 70-talls Fender, Elektronikk CTS med RS kondensator, og tre Teleknotter for CTS. Så blir det en Fender chrome halsplate på e-bay. (Custom shop) 

Pickups - Seymour Duncan.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den videoen for noen dager siden. Men jeg måtte visst repetere. Veldig lærerik men jeg er ikke så veldig god i engelsk så jeg falt ut da han gikk over til rubbing og produker. (For avansert engelsk)

Derfor spiller jeg sanger med norsk tekst. (og litt nederlandsk tekst)

Her skal den henge til lørdag neste uke. Så pusser jeg litt som lørdagskos. 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på så ikke tråden du har hengt den i gnager seg inn i lakken. Jeg ville helle ha laget en "dummy" hals (plankebit) og skrudd forsiktig fast fra forsiden i festehullene som er der fra før. Jeg har lakket et par gitarer med sprayboks slik som du og lakken er ganske myk før den herder. Jeg har ikke veldig mye erfaring med det, men det er kjempekjedelig å få unødvendige skader i lakken når man legger ned så mye arbeid.

Kul farge du har valgt.

Endret av MacKay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at dere skal få se siste oppdatering uten å dobbeltposte så kan dere se Telecasteren med floyd rose bare en av dere går til tråden om Rottenikkens byggeprosjekter og spør om å få se Telecasteren med Floyd rose på for da dobbeltposter jeg ikke. Jeg har flott foto med floyd i gull. Poster jeg i den tråden nå så tar moderator bort posten med foto av modifisert Telecaster grunnet dobbeltposting men jeg har noe å vise. Angående denne blå gitaren så kom gjerne med en kommentar der også om et eller annet så for å holde meg til dette temaet så spør jeg om den blå gitaren er fin.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for at man skulle lettere forestille seg den blå kroppen med Floyd å da vise to bilder sammen der en hadde Floyd. Og jeg slo to fluer i en smekk og fikk vist siste bilde av Telecasteren også. Jeg er fortsatt  litt i tvil men lufter tanken om Floyd på strat. Er det en god ide?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bruke floyd, er det selvførgelig et must, også på strat (superstrat;)) Men har man først en gitar med, så er det greit at neste gitar kanskje er uten. Skal man ikke bruke det er det bare plunder og heft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.