Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vikingcaster bygges. Harald Hårfagre signaturmodell!


Anbefalte innlegg

20 timer siden, Rottenikken skrev:

Jo men det førte bare til at jeg ble forvirret? Den tråden hander bare om Telecasteren min fra nå av.

Forvirret? Er jo bare å poste alt om nye sadler, pickups, kropper fra gfs, Kinahalser, CTS pots, fendervendere og decals og alt mulig annet rallarmekk i samme tråd. 

Det er VI som blir forvirret btw...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå avsluttes Breadcasteren om to mnd og da er det bare to prosjekter igjen. Og Telecasteren trenger jeg bare å kjøpe stemmeskruer og pickups til så er den ferdig og da står vi igjen med bare denne tråden før året er over. Dere klarer vel å følge med på en til to tråder? Og jeg krever ikke at alle må lese de hvis de blir forvirret. Mixtråden dreier seg bare om Telecasteren fra side 20 av. 

Tilbake til Vikingcasteren:

Angåede stol så blir det noe billigsaker med import tykkelse. Denne har messing blokk og stål sadler og likevel koster den bare 20 dollar i chrome farge. Det er et fint tips til feks et prosjekt eller en billig Squire feks også for da får man jo grovjustering av høyde med 2 piont system og finjustering som normalt, akkrurat som på en Fender USA. (for evt. interesserte så er det her du får den: http://guitarpartsonline.com/Strat-Trem-System-2-Point-Brass-Block-Steel-Saddles-Colors-10023.htm

Av saddler så ønsker jeg meg vintage saddler i stål, ikke moderne. Det blir nok Fender, evt stål vintage saddler på e-bay. Dette er en importstol fra Dragonfire men den blir pusset ned finishen til matt så det minner mer om tinn som er mer nordisk materiale enn chrome. Jeg skal jo ha det så norrønt som mulig.

144158947211478592639.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er planene endret. Det blir ingen vikingcaster. Jeg vil nemlig, på en billig kropp, teste ut om jeg kan klare å lage proff finish. Jeg har nemlig en Telecaster Deluxe i tankene etter at mine prosjekter er ferdige. Og en kropp uten finish til 160€ har jeg ikke lyst til å ødelegge. Derfor tester jeg ut om jeg kan lage finish. Dette er samme farge som jeg skal ha på Telecaster Deluxe. Se bilder av grunning og lakkering. Det blå er et veldig tynt førstestrøk, dvs at det blir nok ca 6 strøk til med blått før vårsliping. (Jeg har pugget utenatt. Jeg ønsker å gi Space mye av æren for den kunnskapen jeg nå har) Se bilder. 

 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har desverre ikke noe sted med skygge som jeg kan stå. Men jeg tar ikke neste strøk utålodig fort. Jeg venter full tid mellom lagene - 2 timer stod det på boksen. Men på neste strøk så er det skygge i den delen av hagen. Da er klokken halv fire.

 

Hvor får jeg våt slipepapir i 1500 og 2000. Jeg har bare i 1000 og det holder bare i begynnelsen.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lokmund skrev:

Her får du opp til 2000 ihvertfall: http://www.rothkoandfrost.com/abrasive-sheets-wet-dry/

Takk. Der fikk jeg den hjelpen jeg trengte.

bare til opplysning -denne kroppen blir ikke et prosjekt da kryssfiner ikke er noe for meg og kroppen skal selges når den og en matchende renovert hals er klart. Jeg bruker den til to ting - se om jeg klarer å lage tilsvarende finish som dere proffe, jeg er debutant, og det andre er at jeg skal tjene penger på den som skal brukes til mine eksisterende prosjekter. 

Dette bildet viser den lakkert, først med primer og så tre lag med blå maling. Det betyr en hel boks. Jeg skal ta tre lag til på onsdag hvis det er fint vær før våtsliping. Jeg skal muligens våtslipe til neste uke med 1200 papir, så må jeg bestille finere papir for mer våtsliping. Jeg har også tettet masse hull med trelim så man kan skru nye gjenger på plekterbrett, stol og jackbrønn. Men se bildet:

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det ikke blir noen viking-caster, hva heter da denne tråden fremover?

Hva med å bruke den samletråden du fikk?

Det er nettopp situasjoner som denne, som vi allerede har sett mange ganger, som gjør byggene dine VELDIG forvirrende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal tenke meg om en gang til. Og nå har jeg gjort det. Kan man med gode GFS pickups få god lyd med kryssfiner? Det var da jeg fikk vite at det var kryssfiner at jeg mistet lysten... Jeg tror jeg fullfører likevel og lager gitaren i gave til svogeren min siden jeg ikke vil ha kryssfiner. Heller ikke vil jeg ha to gitarer i samme farge så jeg fullfører den men da som en gavegitar og da går jeg for billigere men likevel gode deler. Når den blir så spesiell så vil jeg også at den skal bli i familien. Men jeg vil ikke ha en gitar med gitarkropp i kryssfiner så...

Og til lokmund - takk for rådet. Husk at jeg er debutant.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.