Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vikingcaster bygges. Harald Hårfagre signaturmodell!


Anbefalte innlegg

Fant ikke dette særlig interresant faktisk - for 4.200 får du en mex strat som mest sannsynlig spiller fletta av det du nå har tenkt å skru sammen.. Men ser at du har glede av og sette sammen selv, er på samme kjøret selv, men det er dårlig "value for money".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.200,- er det hobbyen din kostet deg i dette tilfellet, gitaren i seg selv er vel "verdt" bare en brøkdel. Om det er billig eller dyrt, avgjør du selv. Personlig hadde jeg brukt pengene på en brukt gitar på Finn, men så har jeg ikke din interesse av å skru sammen gitardeler heller. Alt er relativt, som Elvis sa ?

Ps: ser at prisposten nå er sletta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, ebbe skrev:

Fant ikke dette særlig interresant faktisk - for 4.200 får du en mex strat som mest sannsynlig spiller fletta av det du nå har tenkt å skru sammen.. 

En brukt en ja. Dette er nytt bortsett fra kroppen som har fått ny finish. Den white som spiller surt på youtube må settes opp av en proff nå og det skal også denne. Etter oppsett av en proff så er det ikke sikkert at en Fender MIM ville spilt fletta av min. Jeg har innsett at jeg ikke klarer å sette opp godt nok selv. Det må en proff gjøre. 

Halsen er 100 ganger bedre å ta og føle på og enn den Fender MIM som jeg hadde og det oser av kvalitet i den. Den er laget av gitarmaker. Og man får ikke Fender med Custom shop pickups for 4200 kr. Om treverket spiller noen rolle er jo en lang diskusjon med uenigheter.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rottenikken skrev:

Den white som spiller surt på youtube må settes opp av en proff nå og det skal også denne. Etter oppsett av en proff så er det ikke sikkert at en Fender MIM ville spilt fletta av min.

The show is going on.

 

 

Så hvorfor  ikke følge opp?

4 timer siden, Rottenikken skrev:

Halsen er 100 ganger bedre å ta og føle på og enn den Fender MIM som jeg hadde og det oser av kvalitet i den




HVORDAN KAN FORUMLEDELSEN LA SELVUTDRITINGA FORTSETTE, til manges forlystelse ?
 

Endret av Hyrcanian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med pris på kropp og dekal skal jeg forklare. Vel 10euro for dekal for jeg fikk to stk for 20 euro. Jeg ville prøve å lage finish for første gang på en billig brukt kropp siden jeg aldri hadde gjort det før og da ville jeg ikke komme til å ødelegge noe dyrt. Men den ble så fin at jeg bare måtte beholde den og bruke den. Men det er også siste gang jeg lakker på den måten og til den prisen. Det er den enester grunnen til at jeg har en 20 euros kropp på den - den ble så fin at jeg måtte bruke den. Men dere har jo sagt at det er pickupene som fanger opp lyden så... Den er kryssfiner så den er lett.

 

Jeg skrev dette:

Halsen er 100 ganger bedre å ta og føle på og enn den Fender MIM som jeg hadde og det oser av kvalitet i den.

 

Overrasker det dere at det oser av kvalitet på en hals som er bestilt fra en gitarmaker? Det er to gitarmakere som lager disse halsene og de gjør det på hobby som en biinntekt og derfor lager de opp 6-7stk av gangen og selger for ca 80 euro stk. Ikke er det dårlig valg treverk heller - kanadisk lønn. Er det så rart at jeg syntes halsen er bedre en en MIM strat hals da? Jeg skrev ikke bedre enn Fender USA hals.

 

Og til Affen:

Hvis ikke sadler er justert godt nok, noe de ikke er for den hvite er ikke inntonert, men skal bli, så låter det surt uansett hvor godt den er stemt. Jeg har ikke godt nok gehør til å stemme så jeg stoler på iPad'en.

Men fordi jeg ikke har godt gehør så hører jeg heller ikke at det låter surt. Falskt er noe annet enn surt.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Rottenikken skrev:

Overrasker det dere at det oser av kvalitet på en hals som er bestilt fra en gitarmaker?

Mener du med dette at alle du velger å kalle 'gitarmaker' er like dyktige?
Oser kvalitet ? Akkurat,....... hva heter så den anerkjente magiske gitarmakeren?

Endret av Hyrcanian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del. Når man bruker uttrykk som '100 ganger bedre enn' , mister du publikum, all den tid det er din subjektive oppfatning. Hvordan tenker du at vi som leser tråden skal vurdere det?

Jeg vet at det kan være vanskelig for deg å uttrykke deg slik at vi som leser postene dine egentlig forstår hvor du vil, jfr det du har sagt om din tilstand. 

Så er det slik at du beveger deg i et forum med medlemmer fra høyst ulike erfaringer. Noen (som jeg) har opptil 35 års erfaring med å skru sammen gitarer av ulike deler, og har noen dyrekjøpte erfaringer bak oss. Andre har betydelig kortere fartstid, og dermed ikke samme grunnlag for å vurdere validiteten av det du skriver. Dette synes jeg du skal ta høyde for når du får kommentarer som går i mot det du hevder, sett i sammenheng med din så langt svært begrensede erfaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hyrcanian skrev:

Mener du med dette at alle du velger å kalle 'gitarmaker' er like dyktige ?
Oser kvalitet ? Akkurat,....... hva heter den anerkjente gitarmakeren ?

Han har ikke tatt selve fagbrevet men lager masse og han har kjempefornøyde kunder. Det er mange her i nederland som kjenner ham, han er godt kjent og anerkjent hobby-gitarmaker i nederland for sin meget høye kvalitet og lave priser. Han lager masse halser og de renner ut og ikke en klage. Han har tatt teori til å bli gitarmaker men siden han ikke hat gått opp til eksamen så har han ikke lov til å kalle seg gitarmaker. Han får aldri klager. Han har til og med solgt til en kjent Nederlandsk artist og det forteller vel nok. Jeg husker ikke navnet.

Oser av kvalitet - ja det gjør det. Han er ekstremt dyktig og kjent i Nederland.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hyrcanian skrev:

Snodig.
Han har ikke lov til å kalle seg gitarmaker? Gjør du narr av meg ?

Ja har man det da, hvis man ikke tok eksamen på det så han ikke har "stemplet"? Jeg trodde ikke det. Mulig han kan kalle seg det , da.

Han som jeg kjøper fra tar inn varer fra denne gitarmakeren så han som jeg har kontakt med er det som kjenner ham. Husk - etter bare to år i Nederland vet man ikke alt enda.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rottenikken skrev:

Han er ekstremt dyktig og kjent i Nederland.

Kjempefornøyde kunder, høy kvalitet, lave priser, ingen klager,  ekstremt dyktig og kjent i Nederland.
Og du klarer ikke å komme opp med et navn ?
Neivel.

Endret av Hyrcanian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.