Web Analytics
Jump to content

Redigeringssperre (utskilt)

Blix
 Share

Recommended Posts

Skulle gjerne sett redigerings-sperren forsvinne. Når The Gear Page, som er uendelig mye større enn oss her, har null problemer uten noen redigeringsperre, er det totalt meningsløst at vi har det her.

På TGP er det krangling og styr ganske ofte, men fortsatt ingen issue med redigering. 

Kan ikke se at det har ført til annet enn irritasjon, og det oppnås null og niks.

• Like 6

Med tanke på at man uansett vil se at et innlegg er redigert, så spiller det sikkert ikke så stor rolle om vi ikke har på noen sperre. De færreste endrer innlegg totalt vekk fra innholdet som opprinnelig var der uansett, og om så er tilfelle bør moderatorene gjøre tiltak.

De fleste oppfører seg jo finfint :)

Jeg mener den bør fjernes i sin helhet. Har ingenting for seg her.

Når et av de største og mest aktive forumene klarer seg utmerket godt uten, en side med nesten 150,000 kranglete advokater og tannleger som spiller blues( :P ) ,og over 12 millioner innlegg, hva skal vi med det her lissom? Her krangles det annehvert skuddår omtrent.

• Like 2

Redigeringssperren bør fjernes. 

Hvis ikke bør ingen kritisere noen i en DIY tråd for å poste flere innlegg etter hverandre.....

endret etter 2 måneder, ser ut som at det bare er å bli støttemedlem ?

Edited by askret
  • Like 1

54 minutter siden, askret skrev:

Redigeringssperren bør fjernes. 

Hvis ikke bør ingen kritisere noen i en DIY tråd for å poste flere innlegg etter hverandre.....

De som trenger utvidet redigering får det - som nevnt. De som støtter driften av forumet har også utvidet redigeringstid.

Vi er et diskusjonsforum der det foregår god meningsutveksling og diskusjoner og vi har flinke folk som følger med etter som det postes - men det er umulig å følge med om man kan redigere innlegg i ettertid. 

Den redigeringstiden man har tilrådelighet er for å rette skrivefeil. Om man har behov for å endre pris i en annonse så poster man bare Ny pris i tråden under...Annonsen er samtidig bumpet,.,.

• 2 months later...

Ikke at dette er noen spesielt stor sak, men jeg ser i praksis ikke problemet med å fjerne redigeringssperren helt. Teoretisk kan det bety at folk fjerner poster og på den måten "ødelegger" tråder, man hvor stor er egentlig faren for at slikt skal skje? Jeg tror fordelene LANGT vil oppveie eventuelle ulemper. Og det vil jo spare moderatorene for arbeidet når noen henvender seg for å få ting endret. Jeg var selv mod/admin på Norbryggs forum en god stund. Da hadde man ingen redigeringssperre (det har man nå). Jeg opplevde aldri problemer der, og det var et betydelig mer aktivt forum enn dette.

Eller overser jeg noe vesentlig her? 

• Like 1

Kan ikke tenke meg at du overser noe nei. Nå har jeg visst ganske greie redigeringsmuligheter som støttemedlem, men savner muligheten for å slette poster. Hvis jeg skriver noe tåpelig er det kjekt å bare kunne angre, fremfor å måtte rapportere seg selv, eller kontakte en moderator.

Forstår egentlig ikke hvorfor dette måtte strammes inn. I de 10 årene jeg har vært her, har jeg aldri opplevd at det har skapt noen problemer. Hadde det vært slik at folk stadig vekk "ødela" tråder ved å slette vesentlige poster for å lage problemer hadde det vært fullt forståelig, men så vidt meg bekjent, er ikke dette noe folk driver med... 

• Like 1

• 2 months later...

Jeg bumper denne med å hytte litt med neven:

Det er totalt ubrukelig å ha redigeringssperre på kjøp og salg-forumet. Når jeg nå vil legge til flere gjenstander og endre pris er det ikke mulig uten å legge til ørtogførti kommentarer eller lage flere tråder. Tøv!

Pr. dags dato er Facebook en bedre arena for bruktmarked - og det sier sitt.

• Like 1

1 time siden, Gahr skrev:

Hva er den offisielle grunnen til at man har redigeringssperre?

Jeg er ansvarlig for det som publiseres her.

Etter som det postes nye poster følger brukerne og moderatorene med på det som postes. Det er ingen som følger med på det som ligger tilbake i tid - og jeg ønsker ikke at potensielt 4000 brukere skal kunne publisere/endre det de har skrevet uten noen som helst kontroll. Man skriver det man skal - og kan redigere for skrivefeil osv en viss tid - men så er det låst.

Jeg gjør det slik etter svært dårlige erfaringer. Men det er lav terskel for å få lengre redigeringstid hvis man har en tråd eller spesielle behov.

De som er støttemedlemmer har for øvrig ingen reklame og ingen restriksjoner på redigering så jeg kan ikke annet enn å oppfordre om å støtte opp om driften.

https://forum.gitarnorge.no/store/

• 4 months later...

Gammel tråd, jeg vet det, men i går støtte jeg på et problem.  Jeg satt på toget på en litt dårlig linje og la inn et innlegg i Dagens Nedtur.  Det var dårlig respons, så jeg klikket kanskje på "Send"-knappen et par ganger.  Og plutselig hadde jeg en dobbeltpost.  Denne fikk jeg ikke gjort noe med. 

Jeg ønsker meg at man kan slette en post innenfor samme tidsrom som man kan redigere den.  Ved redigering kan man jo uansett slette alt innhold, så forskjellen er i beste fall akademisk.