Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hum og jording på Stratocaster


Anbefalte innlegg

Hei, har fått en fin Fender Classic player 50's strat uten pickups og brett og har ett plekterbrett fra en standard Mexico strat med pickups og tenkte å sette dette i 50's straten. Jeg har koblet til Jack og satt joriding på tremolo, men det er en jordingkabel som skal skrus fast i kroppen, men på denne classic player 50's strat så finner jeg ikke hull til dette. Jeg fant ett hull, og prøvde det men det støyer veldig.... Jeg har veldig lite peiling på dette. Er så vidt jeg kan lodde egentlig. 

image.jpegimage.jpeg

image.jpeg

Endret av pretty_zeeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, askret skrev:

Det er normalt ikke noen ledning som skal festes i kroppen. Hva skjer om du fester den svarte du har til overs på et av jordingspunktene på et potmeter?

Nada niks... Nå vet ikke jeg om jeg lodder riktig. Skal få en som har litt peiling til å se på det, bare jeg får tak i han.Uff... Dette er noe en burde klare! Jeg prøvde i hvert fall, med min gamle loddebolt etter farfar... Ingen som bor i Østfold eller kjenner en som kan se på dette? Jeg betaler en liten slant for jobben :) anyone? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet ser det ut som den andre enden av den jord-ledningen er loddet til baksiden av volumpot'en. Jeg tenker den er ment for å skape jordforbindelse til skjerm i de tilfellene hulrommet er skjermet med kobberfolie eller ledende maling. Ser ikke ut som det er tilfelle hos deg. Ville forsøkt uten å kople den til noe - bare isolert enden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er også at den løse jordledningen festes i hulrommet i kroppen, og at da hulrommet må være skjermet med kobbertape eller aluminiumsfolie (den billigste og lett tilgjengelige løsningen). Skru da denne fast slik at den har kontakt med folien.

Folien må ha kontakt med skjermingen på plekterbrettet også.

Han her har overdrevet litt med hvor mye folie en bør ha over kanten da, men du kan se poenget.

Ledningen som er skrudd fast der tilsvarer ledningen du har fra plekterbrettet.

dscf2420.jpg

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter sterkt skjerming av hulrom med aluminiumsfolie, eller bedre kobbertape. Etter at jeg gjorde dette med Fenderne mine, er RF-støy fullstendig eliminert. Slipp strengene, og gitaren forblir musestille. Bortsett fra singlecoil-støy, selvsagt. Den påvirkes dessverre ikke av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, space skrev:

Jovisst! Men @pretty_zeeko sa han hadde jordet tremolo. Hvordan er da dette gjort?

Et godt tips at denne ledningen skulle gått til kloa på tremoloen ja. Det er vel det naturlige jordingspunktet for tremoloen.

Det er gjort på kloa til tremolo med samme jordleding som på original gitaren den satt på. Jeg må nok skjerme inni og så feste jordledningen med skrue. Hvor får man kjøpt sånn maling? er ikke det lettere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pretty_zeeko skrev:

Det er gjort på kloa til tremolo med samme jordleding som på original gitaren den satt på. Jeg må nok skjerme inni og så feste jordledningen med skrue. Hvor får man kjøpt sånn maling? er ikke det lettere? :) 

Venter også på et vintage plekterbrett som jeg ikke vet om er skjermet på innsiden eller ei. hva skal jeg bruke der eventuelt ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.