Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe FX 2 og susing


oleb

Anbefalte innlegg

Jeg har humbusterkablene men bruker de som regel ikke. 

I en normal situasjon utgjør de ingen stor forskjell, men de kan sikkert være en problemløsning i noen tilfeller.

Det som er så merkelig er at det er susing du har og ikke en jordingsstøy eller noe som er lettere å finne ut av.

Jeg har hatt 5 Axe FX' er og ingen av de har hatt dette problemet, har også tre kamerater med Axe og ikke noe støy der heller..

Er det Matt Picone du har kontakt med? Han pleier å finne løsninger ganske fort -Svarer meg med engang nesten uansett når jeg jeg mailer.

 

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TUFFTUFFTUFF skrev:

Trista saker. Men fortsätt med, som många inklusive dig själv skriver, att felsöka allt som går. Testa tex det första presetet, vad heter det, Bassguy eller nåt sånt (Edit:Glöm detta, jag läste första posten en gång till :) ). Susar det? Om det gör det, ta bort allt i effektkedjan i presetet så det bara är input till output. Susar det? Testa Axen i andra rum/på jobbet/med/utan PC inkopplad? Har du trippelcheckat att du inte har för hög input in i Axen?

 

Ja, det er kjedelige greier. Har sjekket alt det du nevner, bortsett fra det å prøve den i et annet rom. Får teste det også. 

Hvor justerer man input-nivået? I følge manualen skal man ligge nært opptil rødt på inputmeteret. Det gjør det hos meg, også blinker det raskt rødt under noen peaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Debris skrev:

Jeg har humbusterkablene men bruker de som regel ikke. 

I en normal situasjon utgjør de ingen stor forskjell, men de kan sikkert være en problemløsning i noen tilfeller.

Det som er så merkelig er at det er susing du har og ikke en jordingsstøy eller noe som er lettere å finne ut av.

Jeg har hatt 5 Axe FX' er og ingen av de har hatt dette problemet, har også tre kamerater med Axe og ikke noe støy der heller..

Er det Matt Picone du har kontakt med? Han pleier å finne løsninger ganske fort -Svarer meg med engang nesten uansett når jeg jeg mailer.

 

Ja, jeg skjønner ikke helt hva det kan være. I verste fall er det noe feil med hardware, og det å sende denne på reparasjon i Tyskland utenfor garantitiden kan umulig bli en billig affære....

Jeg har kontakt med en Matt fra Fractal, ja. Han svarte raskt på den første mailen min, men så ble det stille. Ser det an i morgen, så prøver jeg å sende en mail til G66.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være at mailen har gått i spamfilter eller noe.

Jeg har mailet mye med han og altid fått raske og gode svar, selv mens han har vært opptatt med andre ting (Driver og programmerer Voxlyder til The Edge f,eks! :) ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axe bot. Recieve mode. Send single preset eller hva det står igjen. Anngi hvor på PC/Mac'n du vil ha den og du har ei syx fil som du sender han :)

 

NB Husk at du må trykke "Send" i Axe bot for å få opp alternativene for hva du vil sende!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axe Bot, selvfølgelig. 

Jada, det skal være mulig å få hentet ut presets via midi. Fikk oppdatert den med Axe Bot via midi. 

Skjønner ikke helt hvorfor han skal ha meg til å sende det ene presetet. Den støyer på de presetene jeg har prøvd, så vidt jeg kan huske... 

Håper bare det ikke er snakk om noe hardwarefeil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

En liten oppdatering for å avslutte sagaen om den bråkete Axe FXen. 

Etter mye mailing frem og tilbake med Fractal i USA, ble det til at jeg sendte den til G66 i Tyskland på reparasjon. Det viste seg å være en ødelagt IC i inngangen, altså en relativt enkel reparasjon. 

Så da gledes det til testing når den kommer hjem igjen :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.