Web Analytics
Jump to content

Rottenikken's prosjekter - alt jeg lager står her.

Recommended Posts

Jeg har kontaktet moderator for sletting av 3 tråder. Jeg har to prosjekter gående nå, dvs jeg begynner på det ene i dag. Det er den røde telecasteren. Den får gull hardware, to humbuckere Strat USA hardtail og ikke noe plekterbrett. Jeg venter på en hals som kommer i posten, muligens i dag. Jeg legger et bilde og det er nok. Når jeg kommer lenger skriver jeg mer om den. 

Stratocasteren er et nytt prosjekt og blir en billiggitar i grei kvalitet. Kroppen trenger noen dager med maskinpolering og dette kommer jeg tilbake til senere.

Men her et bilde av Telecasteren slik den ser ut i dag:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By arneK
      Da har jeg bestemt meg for å prøve å lage en Les Paul Junior aktig gitar. Det blir ikke en nøyaktig kopi, da jeg må bruke en bolt on hals, samt orker ikke det nitidige kopiarbeidet.Jeg er visst tilhenger av at ting skal være lite avansert, isåfall når det gjelder gitarer. Falt for Les Paul Junior ,double cut utgaven. Dels på grunn av utseendet, og dels fordi den er lite avansert med sin ene pickup, og volum/tone kontroll. Så kan man heller rendyrke den ene pickupen. Har fått tak i en P-90 som skal stå i bridge. Det blir en bolt on hals samt wrap around bridge. Hals og bridge kommer fra E-bay, og er ikke i hus foreløpig.Det kommer vel ikke før august.Jeg lager to kropper paralellt denne gangen. Den ene er av gran, og den andre er av den tidligere omtalte Svensk Asal. Gran er veldig lett og jobbe med, skjærer som i smør, mens Asal er mye hardere og tyngre, og det kommer nok til å gå endel mer tid på den en på kroppen i gran,  vet ikke hvilken av de to jeg velger tilslutt.  Gran veier 2,2 kg sånn som den er nå, mens Asal veier 3,6 kg , de blir nok litt lettere, ettersom halslomme og kontroll hulrommet ikke er frest ut enda. I morgen blir det runding av kant, pluss fresing av elektronikk- hulrommet.Er det noen som vet hvor tykt treverket må være der jeg borer hull til potmeterene, altså "taket" i hulrommet? Legger ved noen bilder av prosessen så langt.  Kroppene.
      K
      Malen pluss det som blir mal elektronikk- hulrommet( eller hva det heter på norsk)
      Tegninga er bare som veiledning.

Det regnet i dag, så jeg måtte slå opp en presenning for å kunne stå tørt.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.