Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

Det skal jeg forklare:

Jeg hadde tenkt å bygge en 1966 modell kopi av stratocaster og kjøpte en Stratkropp brukt. På den annonsen for kroppen jeg kjøpte var det holdt tilbake masse info og noen direkte løgner feks fender mål, men strathals passet ikke så 1966-prosjektet måtte ferandres til noe med telehals.dessuten var kroppen full av riper og det kom ikke frem i annonsen så her krevdes også omlakkering. Så 1966 prosjektet mitt gikk i vasken og jeg måtte finne på noe nytt, og da kom Telestraten inn i bildet. 

Angående den telecasteren som denne tråden dreier seg om så kjøper jeg håndlaget hals. Det er en som har som hobby å lage halser og kropper fra bunnen av men han får ikke mer enn 75€ for halsen for han har ikke rette navn og utdannelse. 

Så den røde telecasteren får ny lys lønnehals som er håndlaget. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. juli 2016 at 14.51, WelhavenT skrev:

Ah, den blå er Svindelcaster'n. 

Nei den blå er ikke den som jeg ble svindlet på. Det er den grønne som jeg ble lurt på. Den blå har alltid vært ok og var sort da jeg fikk den og den kostet bare 20€.

Jeg kan nevne noe om den røde Telecasteren siden jeg likevel lager et innlegg. Den får Seymour Duncan pickups i stedet for GFS. Jeg fant et sett som hadde grei pris - 118€ for to humbuckere helt nye. Det koster jeg på den. Da blir det sorte humbuckere med logo med Seymour Duncan. Noe annet om den er at den får håndlaget Strat CBS hals som passer tele halslomme. Jeg vet et sted der jeg kan få håndlaget til samme pris som ferdigkjøpt eller billigere. Da bare bestiller jeg Strat CBS hals med tele feste i bunn. 

Angående den grønne gitaren så kjøper jeg Fender Custom Shop Fat 50's om drøyt to uker hvis selger godtar budet mitt. De er helt nye. Så blir det sorte fender pickupcover. 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
1 minutt siden, Rottenikken skrev:

Her er definisjoen av ordet custom i følge en ordbok på internett. Sitat: selvvalgt, tilpasset, skreddersydd (kan også omskrives med «din egen» e.l.) egendefinert, brukerdefinert

Det står ingenting om high end eller status i følge denne ordboken. Min røsa gitar og den grønn oppfyller til 100% kravene til å kalle de Custom. At dere legger til High end etc er deres sak men dere kan ikke benekte at også min grønne eller rosa ikke oppfyller de kriteriene som ordet custom setter. Det er det ikke rom for.

Som jeg sa: Du står fritt til å kalle gitarene dine akurat hva du vil.

Men ikke forvent å bli tatt seriøst av gitarister flest hvis du deklarerer at du lager "Custom gitarer"

Hvis du leser postene mine en gang til så ser du at jeg ikke har påstått og mene hva utrykket betyr, men hva gitarister flest legger i det..Ikke noe mer.

"Partso" eller "Partscaster" er det majoriteten ville kalt gitarene dine, for det er det de er!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet bort 33 innlegg som til sammen ble ganske offtopic. Hold dere til gitarbygging, vær så snill.

Bare nevner i farten at støttemedlemmer kan skjule tråder de ikke bryr seg om, man trenger ikke å avfølge personer og da få ufullstendige tråder. :)

Moderatorinnlegg, reaksjoner tas på PM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse en god ide på den røde gitaren? GFS som jeg tenkte på koster ca 65 dollar pluss porto og import og da er ikke prisforsjellen større enn max 10 euro. Det er SH4 og SH2n i par til 115euro. 

(har foressten  allerede kjøpt pickups til den rosa som jeg venter på - Fender custom shop Fat 50's billig på bruktmarkedet. Den blir 6strenger - endret mening)

Seymour_Duncan_Hot_Rodded_Humbucker_SH-4

Når jeg betaler så mye i porto og import fra GFS i USA, burde jeg ikke legge det i Seymour Duncan i stedet for GFS når settet bare koster 115euro og gratis porto innenlands? Det blir ca 62 euro for GFS pickups pluss 25 euro porto og ca 20 euro import likevel. Dvs at GFS er samme prisen.

 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB/59 er iallefall en knallkombo, Jazz har jeg ikke prøvd. Sikkert fett. Rimelig hissig den JBen, mye brukt innen hårdrock og metall.  

Såpass populær PUs at det skulle være enkelt å finne på bruktmarkedet også.

Men du har vel allerede bestilt noe annet ?

Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.