Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

6 timer siden, Baxter skrev:

Dette er en push pull. Du kan koble den som om du har to separate komponenter, hvor potensiometeret kobles som vanlig og bryteren er en vanlig to-veis bryter. Dermed kan du koble den slik at når den er inne er det humbucker og dratt ut er det singlecoil.

image.jpeg

Er det det så enkelt så er det vel greiere med en on/on bryter og lodde ale lederne inn på den? (unntatt minus) 

Det er vel plass til en bryter mellom pot og vender vel? 

Er det riktig tenkt?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Eventuelt mellom tone og volum. Men på kroppen du har valgt må du jo da borre hull i kroppen, samt finne en bryter med lange nok gjenger, så den når gjennom kroppen.

Det ser ryddigere ut med et slikt potmeter.

Eventuelt sett inn bryter istedet for tonekontroll. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, space skrev:

Jepp. Eventuelt mellom tone og volum. Men på kroppen du har valgt må du jo da borre hull i kroppen, samt finne en bryter med lange nok gjenger, så den når gjennom kroppen.

Det ser ryddigere ut med et slikt potmeter.

Eventuelt sett inn bryter istedet for tonekontroll. 

Jeg fikk et pedalkit i posten i dag utn koblingssjema, bare en pose med masse elektronikk jeg ike forstår. Så det gir jeg opp. Men derimot bryteren kan jeg bruke på gitaren, eller for den er lang nok. For er ikke dette on/on bryter? Se bilde:

 

 

IMG_1113.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bestilte fra musikding så ligger koblingsskjemaene på siden der informasjonen om kitet ligger.

Nei, du kan ikke bruke den bryteren. Du må ha en vippebryter.

En variant av noe slikt:

wippschalter-umschalter-1-polig-6.jpg

 

Endret av space
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Rottenikken skrev:

Har jeg rett hvis jeg gjetter at lydenkvaliteten vil være tilsvarende god kvalitet som man får av en Fender Mexico? At gitaren som instrument er verdt 700 euro? Det er den tanken jeg får. Husk da; Seymour Duncan og Elektronikk blir Fender. 

Deler andre den meningen? Blir denne gitaren verdt å betale 700 euro for pluss oppsett?

Nei. ikke av meg. 

Dette pga at jeg tror ikke du vet hva du holder på med. 

16 timer siden, Rottenikken skrev:

 Kan noen hjelpe med å finne koblingssjema?

og hva er svaret?

16 timer siden, CastorFiber skrev:

Har du sjekket den nettsiden jeg har oppgitt minst et titalls ganger hver gang du spør om dette?

Tror du ønsker og gøre lettvint løsninger, istede for å legge arbeid i det.

 

Men vet ikke hva andre vil betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Erik-M skrev:

Nei. ikke av meg. 

Dette pga at jeg tror ikke du vet hva du holder på med. 

og hva er svaret?

Tror du ønsker og gøre lettvint løsninger, istede for å legge arbeid i det.

 

Men vet ikke hva andre vil betale.

Nei.Bare jeg har et koblingssjema så vet jeg meget godt hva jeg holder på med. Den ideen med bryter i stedet for push pull var en løsning som var lettere for meg siden koblingssjemaet jeg fant var litt uklart for meg når jeg skulle ha CTS pots. Jeg vil være på den sikre siden og vite at det vil virke. Jeg har en liten følelse ov at brukeren over er min meget selvsikre bror som er nybegynner. (ikke sikker men...)

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Push pull potmeteret er enkelt. de to terminalene i midten er konstante og så skifter du mellom de øvre og nedre terminalene med trykk eller drag.

 

Pedalsettet er det bare å poste et bilde av og litt info, så skal det nok gå an å finne et skjema til deg om du ikke greier å følge CastorFibers instruks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Baxter skrev:

Push pull potmeteret er enkelt. de to terminalene i midten er konstante og så skifter du mellom de øvre og nedre terminalene med trykk eller drag.

 

Ja, jeg har skjønt dette for lenge siden, med det push pull potltert fra CTS er litt anderledes. Du har en modell med de 6 loddepunkene men a har man bare plast der man ska lodde ground. Derimot den andre modellen har ikke plast men det har ikke de 6 loddepunktene. Vel, hadde jeg nøyd meg med noe annet enn CTS pots så hadde jeg klart det supert utifra koblingssjemaet men siden jeg skal ha CTS så velger jeg brytere. 

Det er 6 loddepunkter på de push pull, ja. men jeg skal lodde jord også og da blir det værre for bunnen er plast på CTS. Der er det jeg står fast det. Men feks Alpha pots så hadde det vært kjempeenkelt, men Alpha har ikke den kvaliteten som jeg er ute etter. se dette bildet så skjønner dere. Se her, hvor skal jeg loddde ground på denne? Jeg pleier ike akkurat å lodde i plast. Her er et bilde av CTS og for å si det enkelt  så kan jeg si at jeg kan ikke følge loddeskjemaet helt på denne under. for hvor lodder jeg på pickups og andre ting i ground på et pot som har plast underdel?

images?q=tbn:ANd9GcSbaDTcXdUV877ayXEQFhQ

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.