Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

Den 22.3.2016 at 19.37, Rottenikken skrev:

vikke ikke kjøpe utenfor EU på grunn av toll

Er det blitt toll på instrumenter eller deler inn til EU? Da jeg bodde i Nederland for noen år siden var det som i Norge, bare moms og evt gebyr til speditør for håndtering av papirmølla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, PerH skrev:

Er det blitt toll på instrumenter eller deler inn til EU? Da jeg bodde i Nederland for noen år siden var det som i Norge, bare moms og evt gebyr til speditør for håndtering av papirmølla. 

Regner med han mener moms, folk flest kaller det toll har jeg merket meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"regner med han mener moms, folk flest kaller det toll har jeg merket meg. " 

 

I alle fall, jeg har måttet betale drøye 20% et-eller-annet. Da jeg fikk en pakke til 3000kr så ble det 80 euro import.

Men for å holde oss til temaet, for dette er "litt" på siden.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet denne som jeg etterhvert skal kjøpe. Men jeg lurer på en ting angående lyd. Hvordan er lyden i kroppen på en Telecaster  Squire Affinity Tele sammenlignet med Mexico Fender?

 

http://static.bax-shop.nl/image/product/55705/464301/ad195099/49x49/1444824600squier_affinity_telecaster_mtr_rw_front.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir det første jeg kjøper. Øverste link:https://www.tonefactory.nl/body-tele-model-double-binding-candy-apple-red

Denne linken blir det neste jeg kjøper:https://www.tonefactory.nl/hals-voor-tele-modern-vintage-gelakt

Denne kvaliteten i treverk, utelukkende Fender USA hardware, bare det beste innen elektronikk (CTS og RS) samt pickups fra Fender CS og en ny kasse gjør at mine gitarer blir så dyre og at jeg derfor aldri noensinne selger dem.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nå spare til Telecaster body og har funnet en som jeg ikke klarer å motstå. Jeg har tatt en endelig besluttning der nå. Den har humbucker routing og rear routing controls og farge er Fiesta Rød.

Jeg hadde egentlig ikke planlagt å kjøpe fra Guitarfetish men det jeg har fått derifra før virker ok så.. Nå bestiller jeg denne om 3 mnd. Da er jeg i gang. Den skal få sort American Standard Flat mount hardtail og to sorte ringer rundt humbuckere og ikke noe plekterbrett. Se denne herlige her http://www.guitarfetish.com/XGP-Professional-Tele-Body-2-Humbuckers-Fiesta-Red_p_18917.html

 

GFS skriver dette om de beste gitarkroppene sine sitat: We think this body compares VERY favorably to bodies sold in the $200-$400 range.

Er dette sant?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg på'an igjen fra start. Funnet passende humbuckere for meg. Det er to Seamour Duncan. Det blir bare Fender USA hardware på denne gitaren også. (Halsplaten blir 3D printet i stål med mitt navn) Det tar nok noen år å fullføre. Chrome hardware. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kroppen. Jeg vet eksakt hvilke deler jeg skal ha, pris på deler og hvor jeg får hva til hvilken pris, budsjett og alt sammen. Jeg har satt et budjett på at den ikke skal koste mer en 700euro. Det skullig gi bra nok deler det. 

Men se nå på denne gitarkroppen og prøv å forestill deg hvordan denne blir når man legger til: Sort Strat hardtial, to sorte humbuckere, sorte knapper og ikke plekterbrett. Fett hva?

Jeg skal kjøre hovedsaklig Gotoh og Kluson i hardware. Pickups blir noen snille Samour Duncan jeg har funnet med 50's lyd.

 

XGP_Professional_Tele_Body_2_Humbuckers_Fiesta_Red.png

Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine er jo at alle har en egen, privat oppfatning om hva som er den ultimate gitaren, og ingen har 'egentlig' rett eller feil. Men tenker du på coilsplit på de humbuckerene, Rottenikken? Det ville jo vært en utrolig allsidig gitar. Ser ut til å bli en utrolig bra gitar uansett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg avsporer, men jeg kommer til å få hjerteinfarkt hvis jeg må lese flere Samour, Saemour, Seamour, etc. Fyren og pickupmerket heter Seymour Duncan. Seymour.

 

Forøvrig flott farge på Tele-kroppen, men jeg liker bedre rødt og hvitt enn rødt og svart, hva fargeskjema angår.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OsamaFetLaden skrev:

Beklager om jeg avsporer, men jeg kommer til å få hjerteinfarkt hvis jeg må lese flere Samour, Saemour, Seamour, etc. Fyren og pickupmerket heter Seymour Duncan. Seymour.

 

Forøvrig flott farge på Tele-kroppen, men jeg liker bedre rødt og hvitt enn rødt og svart, hva fargeskjema angår.

Nå har aldri jeg sett hvit hardware. Plekterbrett er ikke hardware. Saker og ting som knotter og stol, stemmeskruer etc er hardware. Den får ikke plekterbrett i det hele tatt og hadde den fått så hadde det blitt white pearl farge som er min favoritt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.