Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å bygge en Telecaster og ser litt på deler. Dette burde være skikkelige saker og en nydelig lekkerbisken.

Dette er langt ifra noen billigkropp - 250euro.

 

 b_964.jpg

 

Med dette:

13672809771962038854090.jpeg

 

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rottenikken skrev:

Jeg planlegger å bygge en Telecaster og ser litt på deler. Dette burde være skikkelige saker og en nydelig lekkerbisken.

Dette er langt ifra noen billigkropp - 250euro.

 

 b_964.jpg

 

Med dette:

13672809771962038854090.jpeg

 

Jeg personlig synes denne kroppen er bedre. Her kan man lakkere , olje, eller gi den overflaten man selv vil.



http://www.gitarist.no/products/tele-body-swamp-ash-unfinished

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bjosted skrev:

Jeg personlig synes denne kroppen er bedre. Her kan man lakkere , olje, eller gi den overflaten man selv vil.

Mulig at du syntes det men jeg hadde aldri fått så bra resultat som en med ferdig finish. Jeg MÅ kjøpe gitarkropper som er ferdige. Den du linket til hadde blir mye dyrere for meg. Ca 400euro med porto og toll hjem til Nederland mot 250 euro for en ferdig en og bare 6,95 euro porto og ingen toll. Hvis du ikke vet det fra før så bor jeg i Nederland.

http://www.gitarist.no/products/tele-body-swamp-ash-unfinished

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, space skrev:

Skal du ikke ha pickuper til Straten først? :)

Jeg ville ikke hat speil plekterbrett, men det er nå meg. Jeg ville ikke hatt trefarget heller :)

 

Joda. Stratocasteren skal bli helt ferdig først men det er bare fire mnd til. Nå er det femte året som jeg bygger på Stratocasteren så den blir ferdig om fire mnd. Planlegger nytt prosjekt

 

At du ikke ville hatt speil og trefarget mens jeg vil ha det kommer bare av at vi er forskjellige alle sammen og har forsjellig smak. Jeg begynner å spare til denne om 5 mnd regner jeg med. Jeg ser meg ut deler og planlegger hva slags gitar det skal bli designmessig og mye annet. Men tre ting er 100% sikkert - jeg skal ha denne kroppen og speil plekterbrett og jeg skal ha Ebony gripebrett. All hardware blir Fender USA. Og den skal få Custom shop Fat 50's. Det blir noen år med bygging på denne også. 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha denne halsen. Candy apple red med binding og denne fargen på halsen er fantastisk pent. Svogeren min har det på sin stratocaster og det er vakkert. Jeg vil ha det samme på Telecasteren jeg skal bygge. Jeg skal ha hvitt plekterbrett og chrome hardware. (USA hardware)

Stratocasteren blir ferdig om 2 mnd.

Link til hals:

https://www.tonefactory.nl/hals-voor-tele-modern-vintage-gelakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plekterbrett i speil kan bli fett det til riktig bruk (og hvis man gidder å holde det rent en gang for dagen), men på en gitarkropp med naturlig gloss finish tror jeg det blir litt rart. Minner ihvertfall meg litt om en hyttedo med furuvegger. :P

Der finnes jo anodisert aluminium plekterbrett også fra Tone Guard som jeg personlig syns er temmelig fete. Har du sjekket dem ut før?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Affen skrev:

anbefaler IKKE de pickupene, hadde en slik bridgepickup og den låt dødt. Denne derimot: http://www.guitarfetish.com/Hot-Lead-Alnico-Overwound-Tele-Bridge-Pickup_p_415.html

Jeg har tenkt som så: Nå har jeg en veldig god stratocaster å spille på når pickups er innstallert og den er satt opp og da legger jeg enda mer penger i Teleasteren siden jeg har en likevel god gitar som jeg kan kose meg bra med, dvs ingen hast med Telecasteren. Derfor skal Telecasteren få Texas specials har jeg funnet ut. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er femte året jeg bygger på Stratocasteren min nå og jeg tenkte å bruke ca det samme eller litt mer tid på Telecasteren. Jeg vil heller bygge dyre og gode gitarer selv om det tar mye lenger tid, derav Texas Special som eksempel,  for den som venter på noe godt er villig til å vente lenge og jeg tipper at Telecasteren kommer på ca 1300euro totalt. (Gjetning erfaringsmessig) Om jeg ikke kjøper Fender kropp så ser jeg ikke på kropper til under 200euro som ikke er fra seriøse butikker. Treverket har jo også en del å si. Kroppen jeg har funnet som jeg ønsker meg koster 210euro. Jeg vil ikke kjøpe Fender kropp for da må jeg kjøpe enten brukt kropp og det vil jeg ikke eller nytt fra USA med ekstra for Fendernavnet i prisen pluss importavgift fra USA. Da kjøper jeg heller nytt og like godt hjemme i Nederland som ikke er Fender. Det er ikke BARE Fender som kan kvalitet - det er et merkenavm med høy kvalitet. Man kan også kjøpe høy kvalitet som ikke er merkenavn bare man vet hva man kjøper.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.