Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater Tabs


Anbefalte innlegg

det finnes en side med dream theater tabs som er scannet fra bøkene.. problemet er at jeg alltid glemmer å skrive ned adressa.. men er vel noen på #gitar som har den?

-Hallvard

jada den er http://www.playmet.adamek.sk/dream.html men alle tabsene er fjerna. noe copyrights drit.

det finnes en del DT tabs på http://www.dreamtheater.net/tabsguit.htm da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Det der var jo ganske usakelig da...

Kanskje ikke, men det er nå et tankekors at musikere (referer til oss slamper av noen forum/irc-brukere her ja) muligens har en framtid i musikkbransjen (i alle fall noen), men likevel ikke er veldig tilbakeholdne med piratkopiering. Jeg sier ikke at alle her inne på forumet er for piratkopiering, men det er sikkert her som en gang får se saken fra andre siden, da er piratkopiering ganske så kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var jo ganske usakelig da...

Kanskje ikke, men det er nå et tankekors at musikere (referer til oss slamper av noen forum/irc-brukere her ja) muligens har en framtid i musikkbransjen (i alle fall noen), men likevel ikke er veldig tilbakeholdne med piratkopiering. Jeg sier ikke at alle her inne på forumet er for piratkopiering, men det er sikkert her som en gang får se saken fra andre siden, da er piratkopiering ganske så kjedelig..

Å laste ned tabs fra internett er ikke piratkopiering, da! Så sant de ikke er scannet fra bøkene. 99% av de tabs som er på internett er laget av privatpersoner og lagt ut på internett uten copyright.

Hvis jeg har forstått det riktig, kan du faktisk laste ned tabs fra internett, skrive dem ut og selge dem uten at du har brutt en eneste lov..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å laste ned tabs fra internett er ikke piratkopiering, da! Så sant de ikke er scannet fra bøkene. 99% av de tabs som er på internett er laget av privatpersoner og lagt ut på internett uten copyright.  

Hvis jeg har forstått det riktig, kan du faktisk laste ned tabs fra internett, skrive dem ut og selge dem uten at du har brutt en eneste lov..

Her tror jeg nok du har rett, i alle fall på det første punktet. Når det gjelder andre punkt, er jeg litt mer i tvil, men det har for så vidt ingen ting med saken å gjøre. Innlegget mitt var vel egentlig ikke on-topic (ikke bare tabs).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, for det første så har jeg ingen interesse av å laste ned (i allfall ikke kjøpe!)uorginale tabs, for de er ofte så ræva dårlige!

"begge deler har atagligvis copyright(hvis det er scanna orginal tabs/noter), og vil selge mest mulig" - kaller du å laste ned scanna tabs å SELGE?! Å laste ned en scanna version av en orginal tab, printe den ut, og selge er heller ikke riktig, og i allfall ikke lov! Du må forstå at inntekten skal gå til den som har laga dette (alså copyrighten), og ikke til den som brukt arka for å printe ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.