Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

" Sitér dette "


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

I paragraf 13 i reglene våre står det:

Sitat

§13. Sitering
Sitering skal bare omhandle den delen av posten man vil kommentere. Ønsker man å ta opp mer enn én del i en post, skal siteringen deles opp i flere mindre sitater, etterfulgt av ens kommentar.
Bilder skal fjernes når man siterer.

Dette syndes det mye mot - men det kan også skyldes at det sto "Svar på innlegget"..

Jeg endret på teksten til "Sitér dette". Det er også mulig å merke teksten man ønsker å sitere - det er enklere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Kjell Iver skrev:

Dette er et innlegg med et bilde i.

Clarus Silhouette copy.jpg

Der var det intet bilde nei..

 

2 timer siden, Heilage skrev:

IPB har, såvidt jeg vet, innebygd funksjonalitet som gjør at man kan strippe siterte poster for bilder og tidligere innlegg. :)

Det var sånn før på IPboard, men dette er IPS - og mye som vi hadde før er borte.

Jeg gjorde en kode-endring som stripper bilder fra poster automatisk. Om dette er et problem så si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Heilage skrev:


Det var jeg ikke klar over! Har ikke holdt meg oppdatert på Invision-fronten. Fjerning av bilder er et godt tiltak. :)

Ja - vi kan se hvordan det går. Slike hardkodede endringer har en tendens til å ha utilsiktede konsekvenser - slik som at smileys forsvinner eller andre ting som man ønsker å ha med i sitatet. Uansett fort å endre tilbake. Liker egentlig godt den gammeldagse måten å gjøre det på - at bilder blir til lenker i sitater - men ikke sikkert jeg får det til. Har spurt en om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjekt når det blir til en lenke/tekst, så ser en hva som blir quotet om det bare er bildet i posten.

Er det ikke en mulighet med automatisk sammenslåing om en svarer 2 ganger etter hverandre i en tråd også?

Husker ikke hvilket forum det er, men jeg er medlem av et der det dette skjer. Så slipper en 5-6 innlegg etter hverandre av samme person (som ikke følger forumreglene). Tipper det var no tidsbegrensning inne i bildet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, space skrev:

Ja, kjekt når det blir til en lenke/tekst, så ser en hva som blir quotet om det bare er bildet i posten.

Er det ikke en mulighet med automatisk sammenslåing om en svarer 2 ganger etter hverandre i en tråd også?

Husker ikke hvilket forum det er, men jeg er medlem av et der det dette skjer. Så slipper en 5-6 innlegg etter hverandre av samme person (som ikke følger forumreglene). Tipper det var no tidsbegrensning inne i bildet også.

Stemmer - den funksjonen er en del av softwaren. Det er litt ymse meninger om den - men sikkert noe vi kan prøve ut senere. Det finnes emner der en slik funksjon kan irritere mer enn være til nytte - spesielt i Off-Topic forum.

Det er 2 museklikk for moderatorene å slå i sammen innlegg som ligger etter hverandre, uten svar i mellom, og det er noe som er diskutert internt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aphelion skrev:

i1-foraene (Mac1.no osv.) har dobbelpost-sperre. Kunne dette vært noe å vurdere, dersom det er noenlunde lett å få til?

Det er en funksjon som jeg ikke har hørt om før, men som umiddelbart høres lur og fornuftig ut. Skal undersøke det, men tror ikke det finnes ut av boksen løsninger. Det kan ha den utilsiktede konsekvens at det i stedet blir startet nye emner om det samme...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom at det er tidsbegrensning på redigering av poster så virker det ugunstig å ha sperre for dobbeltposter. Stort sett så bør det jo ikke være et problem, men det finnes jo tilfeller der det kan gi utfordringer.

Eksempel 1: Jeg har en byggetråd, og pga sommerferie eller hvasomhelst så er forumet litt dødt. Skriver en oppdatering en kveld om fremgangen. Neste kveld har jeg gjort mer, både frest og pusset og gudene vet hva, men det er ingen som har kommentert siden forrige post? Får jeg da ikke lov å vise frem videre fremgang før noen har kommentert?

Det kan også være en tråd der jeg har stilt et spørsmål på kvelden før jeg legger meg, og neste morgen innser jeg at jeg har glemt å nevne essensiell informasjon, som ikke føltes like essensiell rett før leggetid dagen før. Må jeg da vente til noen har gitt meg et svar som, grunnet manglende informasjon, antakeligvis ikke er til hjelp før jeg får lov å skrive en ny post? Her kan det jo også hende jeg spør om noe sært som kun et fåtall har svar på, og et av dette fåtallet ser posten og tenker "jeg svarer etterpå". Dette blir glemt, og posten forsvinner fra dette menneskets aktivitetsfeed og forsvinner. Får man ikke spørsmål på et svar så synes jeg det må være greit med en liten "Ingen som har noe input?" etter et par dager, i tilfelle scenariet over.

Et siste eksempel er bumping av salgstråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.