Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med kjøp av gitar (6000kr inkl frakt)


NapCo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal flytte ut etter denne sommeren for å studere, og trenger dermed en ny gitar (eier ingen selv). Budsjettet mitt er på rundt 6000kr/600 dollar inkl frakt. Jeg spiller solo fingerspill og ønsker at gitaren klarer å få til en fin og klar basslinje som klarer å stå litt ut fra de lyse tonene når jeg spiller. Vil også helst ha en med cutaway. De gitarene jeg har erfaring med er: Gretsch G5435T Electromatic Pro Jet w/ Bigsby og en eller annen "Eagle" (finner ikke noe om den) som er en dreadnaught 14 fret med cutaway. 

Jeg tenker på å bestille fra Amazon og importere. Det er ikke noe toll på instrumenter, men det blir en MVA på 25% som dere sikkert allerede vet. 

De jeg har sett på er:

Martin DX1RAE eller DX1KAE

Martin 000X1AE

Seagull SWS Maritime SG 

Yamaha FJX730SC

 

Har prøvd DX1RAE og syntes at den var fantastisk å spille. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte for litt siden en Yamaha LL6 til den lokale fritidsklubben og ble imponert over både spillbarhet og lyd, både akustisk og plugga inn. Solid gigbag følger også med. 

Veil pris i Norge er 5.649,- hos 4Sound.

Sjekket Amazon og der ligger den på $499, noe som gir ca 4100,- uten moms og frakt. 

Det lønner seg med andre ord og kjøpe her til lands.

Bonus: Man får testet gitaren først og norsk kjøpslov gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.