Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Parsocaster - Denne er skikkelig saker


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Når jeg sendte deg linken til Rothko & Frost tenkte jeg at det var ca 90% sjanse for at du kom til å oppdage og bestille custom decal. Ser jeg hadde rett. :hehe: Her er forøvrig den jeg bestilte for 3 år siden som er på min tele:

2013-10-25173321_zps9c065454.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6/3/2016 at 2.59, Rottenikken skrev:

 

Dette er ikke negativt ment, men jeg mener oppriktig at du må opp på et høyere nivå ferdighetsmessig, for å i særlig grad klare å bedømme spillbarheten på en gitar.
Av egen erfaring, tok det noen år med øving og spilling, før jeg egentlig klarte å skille klinten fra hveten gitarmessig. Slike ting går selvsagt på personlige prefereanser, men den gitarboogien der hadde det forsåvidt vært ok å spille på hva som helst. 
Sett deg ned å spill litt mer, før du bygger flere gitarer, så skal du se at preferansene på hva som føles bra sannsyneligvis endrer seg med teknikken :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slashaxl skrev:

Dette er ikke negativt ment, men jeg mener oppriktig at du må opp på et høyere nivå ferdighetsmessig, for å i særlig grad klare å bedømme spillbarheten på en gitar.
Av egen erfaring, tok det noen år med øving og spilling, før jeg egentlig klarte å skille klinten fra hveten gitarmessig. Slike ting går selvsagt på personlige prefereanser, men den gitarboogien der hadde det forsåvidt vært ok å spille på hva som helst. 
Sett deg ned å spill litt mer, før du bygger flere gitarer, så skal du se at preferansene på hva som føles bra sannsyneligvis endrer seg med teknikken :)

What I said as well: " Kan jeg få lov til å være helt ærlig ts? Synes du henger deg altfor mye opp i CTS pots, RS kondensatorer, om ting er Mex eller USA, hvor mye det koster osv osv.
Ville heller brukt mer tid på å øve både gehør og generell musikkforståelse. Jeg tviler på om du hører forskjellen på om det er usa eller mex deler, og jeg tviler du hører forskjellen på CTS pots vs Kina pots etc. Jeg tror man skal ha rimelig "perfekte" ører for å høre slike små nyanser.
Ikke et angrep på deg, men jeg synes fokuset er på helt feil sted. Lær deg også å stemme gitaren før du deler opptak med oss. "

Men det virker som at TS har selektiv hørsel, han spør om råd men tar kun imot det han selv vil høre. Igjen, dette er IKKE et angrep på TS, men det er til tider frustrerende å lese gjennom trådene hans. Men du så vanedannende!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg fortelle deg noe Affen. 

Jeg finnes ikke musikalsk og er litt syk med noen få men (epilepsi) og legene sa jeg hjernen min ikke skulle være i stand til å lære å spille gitar i det hele tatt grunnet noe med i motorikken min. Jeg har spillt masse i 18 år men er litt handikappet så det hjelper ikke så mye det du sier. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte at det ikke var et angrep. Jeg forklarte bare hvorfor jeg ikke er flinkere selv om jeg har spillt lenge. Nå for ikke lenge siden så lærte jeg å beherske plekteret godt nok til å bruke det. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Rottenikken skrev:

Da skal jeg fortelle deg noe Affen. 

Jeg finnes ikke musikalsk og er litt syk med noen få men (epilepsi) og legene sa jeg hjernen min ikke skulle være i stand til å lære å spille gitar i det hele tatt grunnet noe med i motorikken min. Jeg har spillt masse i 18 år men er litt handikappet så det hjelper ikke så mye det du sier. 

Men dette burde du vel tenkt på før du la ut denne videoen? Det er faktisk helt umulig å bedømme kvaliteten på et instrument med slik spilling... Det er sikkert flere her på forumet som kunne hjelpe deg med en demovideo hvis gitaren er så fantastisk som du sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, arneK skrev:

jeg tenker at spilleglede er viktigere enn noe annet, uansett nivå. Jeg spiller bare fordi jeg liker det, og mitt nivå er vel heller ikke der oppe. Stå på RN , jeg setter stor pris på innleggene dine.

Tja... engasjement er vel og bra det. Men blir det ikke litt for dumt å skryte opp i skyene noe som man åpenbart ikke har kompetanse til å bedømme? Men for all del, bare fortsett. Dette er topp underholdning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.