Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Parsocaster - Denne er skikkelig saker


Rottenikken

Anbefalte innlegg

1 time siden, Audun skrev:

Min flereårige arbeids-Strat er en Mex, Jimmie Vaughan. Helt knall gitar som jeg betalte 4000 for brukt. Har også hatt en Classic Player '60s som jeg likte veldig godt. Min hoved-Tele er for øyeblikket en Baja, så Mexico-Fendere trenger absolutt ikke være så forferdelige greier.

Mulig det men den gitaren som jeg sammenlignet med var ikke bedre satt opp enn min og min hadde bedre lyd. Jeg sammenlignet ikke med din  gitar. Og min gitar er så herlig å spille på.

Alle her tror at jeg prøver å dømme Mexicostrater. Hadde jeg hatt pengene cash og skulle velge mellomen Mexico og en USA strat hvis det var samme pris så hadde jeg så klart tatt en USA og det tror jeg samtlige andre på forumet hadde gjort også. Men at Mexico strat er dårlig... Nei overhodet ikke. Jeg kunne tenkt meg en selv.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rottenikken skrev:

"Den er bare herlig å spille på og den Fender Mexico Strat Standard var ikke verdt en dritt sammenlignet med min. Men prismessig så skulle det bare mangle også."

I så tilfelle tror jeg du må tenke to ganger før du skriver. Dette er jo ikke akkurat synonymt med ditt siste utsagn om at du gjerne kunne tenkt deg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kossoff skrev:

Geir Falck bygjer "partso" gitarar til rett under 15K.. Altså NYE, ferdig oppsett. Det er gode gitarar!

Jepp, utrolig gode gitarer. Har en tele selv med Cream-T og Van Zandt-pickup'er. Betalte 12.000,-. En bandkollega prøvde den, og konkluderte med "ingenting å tenke på, en sånn skal jeg også ha". 

Ellers en pussig tråd. Har fulgt byggetrådene, og hadde nok valgt mexikaneren any day, no offence! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rottenikken skrev:

Kroppen er guitarpartsonline i USA 170 dollar, hals det samme 125 dollar elektronikk i total ca 50 euro (CTS og Fender vender og RS-kondensator) Fender CS Texas Special 290euro, samtlige deler av hardware er Fender USA og der har jeg ikke oversikt lenger men det hadde jeg da jeg regnet ut, oppsett 160euro samt gitarkasse 130euro. 

 

 

Regnestykker er gøy

Kroppen er guitarpartsonline i USA 170 dollar =1388,85 kr

hals det samme 125 dollar = 1021,21 kr

elektronikk i total ca 50 euro = 466,14 kr

Fender CS Texas Special 290euro = 2703,61 kr

oppsett 160euro = 1491,65 kr

samt gitarkasse 130euro = 1211,96 kr

Sum = 8283,42

da mangler vi 6716,58 kr til å nå sin sum på 15´000kr

Med det du har brukt av penger du har remset opp kan du kjøpe denne

http://www.4sound.no/gitar/elektrisk/hoyrehendt/fender-deluxe-roadhouse-stratocaster-mn-vintage-white

Hvem ville du helst ha?

Også må man ikke glemme den gled du sikkert har av å bygge

PS brukt finn valuttakalkulator med dagens kurs

Endret av Erik-M
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.5.2016 at 13.46, Erik-M skrev:

Regnestykker er gøy

Kroppen er guitarpartsonline i USA 170 dollar =1388,85 kr

hals det samme 125 dollar = 1021,21 kr

elektronikk i total ca 50 euro = 466,14 kr

Fender CS Texas Special 290euro = 2703,61 kr

oppsett 160euro = 1491,65 kr

samt gitarkasse 130euro = 1211,96 kr

Sum = 8283,42

da mangler vi 6716,58 kr til å nå sin sum på 15´000kr

Med det du har brukt av penger du har remset opp kan du kjøpe denne

http://www.4sound.no/gitar/elektrisk/hoyrehendt/fender-deluxe-roadhouse-stratocaster-mn-vintage-white

Hvem ville du helst ha?

Også må man ikke glemme den gled du sikkert har av å bygge

PS brukt finn valuttakalkulator med dagens kurs

Jeg har regnet litt feil men du må legge til hardware for jeg kjøpte tre stk sett fender stemmeskruer a 800kr for å få 6 like på med tre sett staggered (2400kr, halsplate 220kr stol var ca 1500kr pluss litt småtteri.) da får jeg ca 12200kr. Jeg har regnet litt feil da. 

Det er mer status med Fender sin, såklart, men noe som er mitt verk betyr mye mer for meg så jeg ville mye heller ha min egen selvbygde gitar for den har personling verdi og jeg blir mer glad i den, enn den du linket til.

 

Og nå har jeg kjøpt ytteligere oppgraderinger for noen hundre kr.

 

 

Den 12.5.2016 at 12.21, lokmund skrev:

I så tilfelle tror jeg du må tenke to ganger før du skriver. Dette er jo ikke akkurat synonymt med ditt siste utsagn om at du gjerne kunne tenkt deg en.

Hadde jeg kjøpt en Fender Mexico til meg selv så hadde jeg oppgradert og forandret en del, pickups hadde blir Fender CS Fat50s' fordi jeg syntes de låter bedre enn en Mexico Standard pickups og det skulle vært en god vintage humbucker i bridge med Ciolsplit på CTS Push/Pull løsning. At en Mexico Strat kunne blitt oppgradert så jeg ble helt fornøyd er det ike tvil om. Elektronikk måtte byttes siden jeg ville ha HSS oppsett med en RS-kondensator og bryter for polvender på humbucker samtlige pickups Og så...

DA hadde jeg blitt fornøyd.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skjønner du prøver å vise oss hvor god denne gitaren er Rottenikken, men en komprimert YouTube video filmet med mobil kamera gir ikke en god lydgjengivelse.. Når det gjelder  spillbarheten du skryter så av gir ikke denne videoen noe spesielt godt inntrykk av det heller...Men fin strat :-)

Endret av Tarzan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flink til å spille??? Når ble jeg det? Det har jeg aldri sagt. Jeg har prøvd å bli flink men finnes ikke musikalsk og jeg må nok holde meg på det nivået. Jeg kan selvfølgelig fingerspill da. At jeg ikke er flink nok til å gjøre så gitaren låter spesielt har jo mye å si. Den er filmet med feil gitarist kan man si...

Jeg vet ikke hva annet jeg kan gi lydprøve med enn iPaden.

Men en ting kan jeg si - Texas Special og en god swamp ash body er ikke det dårligste utgangspunktet for en god gitar. Heller ikke den USA Fenderstolen jeg har er kjent for dårlig rykte. Det er ikke en importstol. Så dere ønsket lydprøve en gang og dette er alt jeg kan gi.

Takk for den fine kommentaren om utsendet på gitaren.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få lov til å være helt ærlig ts? Synes du henger deg altfor mye opp i CTS pots, RS kondensatorer, om ting er Mex eller USA, hvor mye det koster osv osv.
Ville heller brukt mer tid på å øve både gehør og generell musikkforståelse. Jeg tviler på om du hører forskjellen på om det er usa eller mex deler, og jeg tviler du hører forskjellen på CTS pots vs Kina pots etc. Jeg tror man skal ha rimelig "perfekte" ører for å høre slike små nyanser.
Ikke et angrep på deg, men jeg synes fokuset er på helt feil sted. Lær deg også å stemme gitaren før du deler opptak med oss.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gitaren din ligner på YJM sin så syns jeg du skal dra noe lærdom her  , og dra noen arpeggioer .

ER det like enkelt å lære å spille dette som det SER ut til ?

Dere som er "proffe" gitarister her inne - klarer dere å lære dette Yngwie greiene på noen uker ?

Jeg spør ikke om dere GIDDER , men om dere KUNNE ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6. juni 2016 at 16.41, Sugardaddy65 skrev:

Da gitaren din ligner på YJM sin så syns jeg du skal dra noe lærdom her  , og dra noen arpeggioer .

ER det like enkelt å lære å spille dette som det SER ut til ?

Dere som er "proffe" gitarister her inne - klarer dere å lære dette Yngwie greiene på noen uker ?

Jeg spør ikke om dere GIDDER , men om dere KUNNE ?

Om de KUNNE? Hmm - Mulig Øystein Sunde men... Vet ikke helt. Men jeg vet ikke om han er på forumet, men kanskje han kunne... Jeg kan ikke tenke meg noen andre kandidater.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.6.2016 at 17.41, Sugardaddy65 skrev:

Da gitaren din ligner på YJM sin så syns jeg du skal dra noe lærdom her  , og dra noen arpeggioer .

ER det like enkelt å lære å spille dette som det SER ut til ?

Dere som er "proffe" gitarister her inne - klarer dere å lære dette Yngwie greiene på noen uker ?

Jeg spør ikke om dere GIDDER , men om dere KUNNE ?

The force of sarcasm is strong in this one...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.