Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå.. Er det noen som har noen prosjekter på gang?


Anbefalte innlegg

Vel, dette er ikke noe som er "på gang" akkurat nå, men jeg har fått låne tilbake noen av mine gamle prosjekt og lagt ut informasjon, bilder og noen lyd klipp på internett siden min.

Først er det Quadra Phaser pedalen - en klone ting av phaseren i ARP Quadra synthen. Design av Juergen Haible.

Så er det Electron-Harmonix Bass µsynth klone i dingle-rack.

Og til sist (mesterverket) FS-1 Frequency Shifter - også designet av Juergen Haible.

Noe mer detaljert beskrivelse på refererte web sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Har en replika av en Dual Rectifier på gang. Blir noen forandringer i forhold til originalen, men selve signalveien er uforandret.

Skjema og andre ting er på plass, holder på med kretskortdesign for preampen for øyeblikket. Satser på en svært modulær og fleksibel oppbygging som tillatter bygging i trinn for forsterkeren samlet.

Har en side som beskriver den første versjonen av *planen*, men den er litt utdatert nå, og skjemaene inneholder vel også et par feil. Den finnes uansett på http://www.stud.ntnu.no/~kennetro/mesa/ om noen er interessert eller har innspill.

Foreløpig prisoverslag med rør og trafoer ligger på ca 6 frognertiere.

Virker som om det blir vinterens innesysler det her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en replika av en Dual Rectifier på gang. Blir noen forandringer i forhold til originalen' date=' men selve signalveien er uforandret. [/quote']

Veldig stilig - håper den blir bra!

I quickly decided to use a digital switching scheme instead, and to use relays instead of the expensive LDRs.

Jeg tror at LDR løsningen vil låte bedre enn reléer, på grunn av at LDR motstander har en treghet. Tipper at du vil få et kraftig klikk i høyttaleren når du bytter kanaler, om du bruker relé.

Kanskje. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en crybaby som ikke tar strøm fra batterier lengre(gjorde det de to første timene), har aldri prøvd med adapter, noen som vet om et sted med skjemaer/framgangsmåter for modifisering/reparering?dette er da hvis den ikke funker når jeg har fått tak i adapter, er også interrest i modifiseringsskjemaer til boss ds-2'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en replika av en Dual Rectifier på gang. Blir noen forandringer i forhold til originalen' date=' men selve signalveien er uforandret. [/quote']

Veldig stilig - håper den blir bra!

I quickly decided to use a digital switching scheme instead' date=' and to use relays instead of the expensive LDRs.[/quote']

Jeg tror at LDR løsningen vil låte bedre enn reléer, på grunn av at LDR motstander har en treghet. Tipper at du vil få et kraftig klikk i høyttaleren når du bytter kanaler, om du bruker relé.

Kanskje. :|

Det er et godt poeng som jeg setter pris på å bli minnet på. Er jo en del gain i det beistet også, så et klikk i første trinn vil nok lyde ganske... betydelig. Kan muligens unngå dette ved å legge en keramisk kondensator over kontaktene.

Får pønske litt på den :)

Edit: Mulig man kan bruke FET-switcher med suksess. Får simulere litt kanskje :)

Edit 2: Eller med litt flaks holder det å legge en rc-krets foran transistoren som skal switche releet, så ikke spolen i releet blir utsatt for transienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem frakta' date=' for den inngår i mva grensa.. så sett budene litt lavere..[/quote']

Sier du det? jeg har da aldri måttet betale toll på noe av verdi 200+frakt..?

Mulig post/tollvesenet bare har vært litt ekstra greie med meg' date=' da..[/quote']

Tror det er sånn at hvis varen koster under 200,- så betaler man ikke moms av frakta, selv om den totale prisen blir over 200. Koster varen over 200, så betaler man moms for varen + frakta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den telerad tingen er en svæær box som ser ut som en amp, men angående kretskortet så er de lagd på samme måte, og en pc kan også ha bare under med komponent oppå, men det lønner seg bedre å bruke hele kortet,

PCer og tilsvarende litt mer kompleks elektronikk er som oftest fire lags kretskort, eller mer. Komponenter finner du ofte på begge sider, og innvendig kan kortet ha så mange lag med baner som produksjonsprosessen tillater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.