Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå.. Er det noen som har noen prosjekter på gang?


Anbefalte innlegg

Ikke glem frakta, for den inngår i mva grensa.. så sett budene litt lavere..

Sier du det? jeg har da aldri måttet betale toll på noe av verdi 200+frakt..?

Mulig post/tollvesenet bare har vært litt ekstra greie med meg, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå.. Er det noen som har noen prosjekter på gang?

Jeg holder på å lage ferdig en digital reverb boks som jeg startet på for fem år siden..... 8) Den har ligget som en prototype brødfjøl siden da, men nå endelig har jeg fått mekket den inn i en boks med strømforsyning komplett. Det gjenstår fortsatt noe. Skal poste bilder etc. når den er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boing.

Den er ferdig. Synest den låter kjedelig. Delvis på grunn av at min idé med analog feedback-loop ikke fungerte særlig bra i praksis: f.eks. et delay signal ble til søppel etter 5-6 runder gjennom D/A og A/D.

:|

Kommer sikkert ikke til å bruke den noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ser ut som relativt avanserte greier?

det ene kretskortet inni der er jo sånn som er i pcer (bilde 4), har du loddet det for hånd?

Hvor har du fått den boksen fra? jeg har noen prosjekter som lengter etter en sånn boks å ha dem i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kretskort ser jo veldig likens ut uansett om i pc eller ikke,

men eg og har en reverb maskin ståendes, den ser ..veldig analog ut, så jeg lurer på om mulighet for å reparere den, det står TELERAD på den, eg har søkt men fant ingenting.. noen som vet noe? det er noen ting som har falt av men har alle delene, men ingen skjema eller kunnskap til hvordan den virker, så får ikke reparert den, noen som vet noe om den må si ifra får jeg vil så gjerne ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kretskort ser jo veldig likens ut uansett om i pc eller ikke

Har du sett på bildet?

Det er forskjell på de kretskortene du finner i en pc og de du finner i en vanlig effekt-pedal.

De inni pcen har "ledninger" både over og under, og mange av komponentene er loddet på på oversiden uten at noe av komponenten går gjennom kortet.

De du finner i en standard effekt-pedal har alle komponentene festet slik at selve komponenten ligger på oversiden av kortet, mens loddingen foregår på undersiden.

Ang. telrad-boksen: Tror telrad var et norskt merke? så engang på en telrad forsterker, og den sto det at var produsert i oslo tror jeg (kanskje jeg husker feil)

Uansett: start en egen tråd ang. den pedalen, så kanskje noen kan komme med noen tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, en PC kan vel i teorien ha kretskort som er laget på den måten (de gjorde det kanskje sånn på 70-tallet), men det er virkelig ikke poenget.. Tingen er at (så vidt jeg kan skjønne) det er umulig ,i hvertfall veldig vanskelig, å lodde de greiene han har i delay-pedalen sin for hånd. Se på bilde4 så skjønner du hva jeg mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ser ut som relativt avanserte greier?

det ene kretskortet inni der er jo sånn som er i pcer (bilde 4)' date=' har du loddet det for hånd?

Hvor har du fått den boksen fra? jeg har noen prosjekter som lengter etter en sånn boks å ha dem i![/quote']

Hei,

This is a digital reverb box based on the Cliff RV-32 module.

Det grønne kortet er RV-32 modulen. (har prøvd å finne igjen web sidene til Cliff' date=' men uten hell) Det er en digital reverb modul, designet for å bygges inn i combo forsterkere o.l. - jeg kjøpte en "product sample" for fem år siden, for å mekke ett eller annet morsomt.

Så den er ikke loddet for hånd, nei. Kortet er laget med SMD (Surface Mounted Devices) og sannsynlig vis maskinloddet.

Ja, det er noe liknende PC kretskort.

Boksen er en Hammond støpt aluminiums boks, samme merket som f.eks. MXR bruker.

jeg handler alle deler (untatt slikt som RV-32 modulen) hos ELFA.

Skal spille inn noen lyd klipp, når jeg får min M-Audio boks tilbake.

Jeg har forsåvidt også laget en analog reverb, basert på en fjør-klang boks fra et gammelt Solina orgel vrak. Den sitter i analog-synthen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et lite prosjekt på gang. Lakkere Vesteren ;) dessuten så skal jeg sette på en DiMarzio ToneZone S i midt sammen med en Miniswitch for velging av humbuckcer/outofphase/coilsplit :D gleder meg til alt blir ferdig 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner snart på et litt større prosjekt. Bestiller kit i løpet av en måneds tid:

Grunnamp: En Marshall Plexi Master vol, 50 watt.

I tillegg kommer jeg til å legge til følgende:

- Soldano GTO Supercharger krets, med separat EQ

- Et ekstra rørtrinn laget for minimal lyd-farging, men maksimal boost.

- Rør-buffer til FX-loopen.

Blir totalt 6 ECC8x-rør i kretsen med 12 mulige rør-trinn: 4 til Plexi preamp, 2 til poweramp, 4 til Soldano kretsen, 1 til gain-trinnet og 1 til bufferet.

Starter med å kjøpe et kit til kretskortet til Plexi'en. Deretter trafoer, rør/sokler og pot'er slik at jeg ha en komplett Plexi replica. Deretter begynner jeg å legge til de ekstra kretsene.

Lover at denne ampen kommer til å ha nok vreng iallefall :P

Bestiller det meste fra: www.metroamp.com, www.thetubestore.com og www.mouser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.