Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå.. Er det noen som har noen prosjekter på gang?


Anbefalte innlegg

Nå.. Er det noen som har noen prosjekter på gang?

Jeg er ganske ny på området, men har bestemt meg for å lære det som trengs for å klare å modifisere og reparere ting..

Jeg har i hodet å modifisere min gamle metal zone i første omgang :D

Har fått en av de som driver med det i statene til å sende meg schematic, så nå blir det årnings!

Har forresten en gammel dod phasor som jeg klarte å ødelegge ved å sette batteriet feil vei, en rocktron pro gap som bare lager masse støy, og en sherwood surround-forsterker der front-kanalene til tider detter ut +at centerkanalen er død.. Må ta en titt på det og etterhvert! Sender i hvertfall ikke på service, sånt er for pyser! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vurderer å modde Vox wah'n min litt, for moros skyld. Har bytta potmeter og spole (til Fulltone).

Laget også en FuzzFace for noen måneder siden.. ble ikke helt bra, boksen var litt liten, og layouten var ikke helt planlagt, så jack'n ligger å tar borti transistorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på vei med en liten rørduppedings, noe som forhåpentligvis blir en distortion pedal en gang. Må bare regne litt på noen komponenter for å få nok gain slik at det faktisk vrenger.

Må få sett å få bestilt delene til selve kretsen. Poweret er så godt som ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bygging av en gammel marshall 100w topp replica i tankene.. må bare finne et sted som selger komponenter i "løsvekt", og lage et prisoverslag

for å finne ut om jeg har råd;)

har finni noen tegninger på internett, som ser ut til å være komplette.. mangler bare utgangstrafo og psu. men det bør det gå ann og skaffe fra marshall, så den blir så sann orginalen som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje en ide å prøve å plukke noen deler fra noen gamle ødelagte marshall topper da.. som trafoer o.l.

kjøpe en defekt en f.eks... (amp, ikke trafo;) )

noen andre tips?

er kanskje overkill som første prosjekt, men jeg er ikke helt fersk med loddebolten, så det skal vel gå greit..

skal høre med den lokale musikksjappa om de vet om noen som har herpa deler liggende;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg ville begynt med noe lettere, f.eks. noen pedaler eller liknende som du likevel trenger eller har lyst på..

Etter hvert kan det også bli aktuelt å prøve å reparere ødelagte ting, (forsterkere f.eks) mye å lære på det!

Å bygge en forsterker helt fra bunn uten å ha ferdig-laget PCB er ingen lett sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Anbefaler at du starter med en forsterker som ax84 P1. Ikke så kostbare deler, en del enklere å bygge. Samt at den er fysisk mindre.

Veldig bra amp til hjemmebruk/småjamming/øving forresten.

Brenner du utgangstrafoen her så koster den 500, og ikke 2000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hvis man har minimalt erfaringmed å bygge elektronikk (har aldri tatt kurs o.l.), er det da mulig å bygge en forsterker? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er jo ikke at det er for vanskelig (arrogant nok, ihvertfall, hehe )

skulle gjerne bygd meg en pedal, men jeg føler ikke helt at jeg gidder,

da pedaler egentlig ikke frister så mye, siden de fleste i mine ører høres litt jall ut.. (får sikkert halve forumet på nakken nå da;) )

kunne jo bygd en annen forsterker, men det er jo akkurat den som frister

(for street credens skyld, ikkesant :) marshall plexi hengende ut av en gammel stålkasse eller noe sånt.. tøft og være litt reodor felgen innimellom.. ) har ikke penger til overs, så ett oppvarmingsprosjekt er økonomisk upraktisk, selv om jeg kan være enig at det er en bedre løsning...

har ett par år på elektro på baken, selv om det begynner å bli en del år siden, så er det vel ikke noe problem når jeg kan lese skjemaet, og kan lodde? :P

er jo stort sett det som skal til;)

gjest: lån noen elektrobøker av kompiser e.l.

ikke så viktig at du skjønner hvordan det funker(hvis du ikke vil da)

men at du kan lese et skjema, og bruke det som arbeidstegning..

og tren deg litt på å lodde ledninger osv, så det sitter godt..

og øv på litt tolmodighet/selvbeherskelse eller noe, så du ikke hiver alt ut av vinduet når noe ikke går som det skal.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være ulønnsomt å gjøre noen "oppvarmingsprosjekter" Ta en tur på ebay, legg inn et bud på 32$ på diverse pedaler som du allerede har funnet oppskrift på hvordan du modifiserer, og selg de modifiserte pedalene (evt. med litt fortjeneste) når du er ferdig med dem.

Hvorfor 32$? 32$ tilsvarer 200kr. 200kr er mva-grensa. Altså slipper du betale mva. når du tar den inn i landet. Evt. kan du kjøpe dyrere pedaler og få selgeren til å skrive på pakken at den er verdt 32$ (eller mindre). Det pleier jeg å gjøre.

Du lurer kanskje på om det i det hele tatt er mulig å få noe til 32$? Ja, det er mulig, men ikke lett! Du må nok legge inn bud på mange gjenstander før du får en til den prisen. Men prisnivået i statene er noe helt annet enn her i landet. Husk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem frakta, for den inngår i mva grensa.. så sett budene litt lavere..

Ellers så er jo DOD250 et glimmrende begynnerprosjekt. Finnes et par sider der ute som beskriver omtrent alt du må gjøre. Bare ta et par søk. Ellers så er det jo Boss sd-1 sin mod (SD->TS) som ofte er populær, og ikke så vanskelig å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.