Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruke to topper


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå to topper. Marshall Modefour og en Marshall JCM 800.

Jeg har tenkt å bruke Marshall Modefour til clean (fordi cleanen på Marshall JCM 800 er ikke så god!) og vrengen på Marshall JCM 800 (Vrengen er helt utrolig!). Jeg skal skifte mellom et kabinett.

Hva trenger jeg for å gjøre dette? Hvordan skal jeg ha oppsettet`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Custom Audio Electronics har en ordning for å bruke flere amper på et kabinett:

http://www.customaudioelectronics.com/amp_...p_selectors.htm

Du må riktignok ha en "dummy load" (et kabinett f.eks) koblet til i tillegg slik at du ikke steker den ampen som ikke er i bruk.

Tviler på at du kan bruke to amper på et kabinett hvis du ikke har noe belastning på den ampen som ikke er i bruk. Røramper skal ikke kjøres uten belastning, da dette kan føre til skade på utgangstransformatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuellt kan du koble kabinettet ditt om til stereo (hvis det er 2x12" feks) Modefouren til venstreside og jcm800 til høyre side. Men dette vil jeg kalle en kjip løsning, og jeg ville heller skaffet meg to kabinetter.

De amp switchene blir fort veldig komplekse og dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den innebygget dummy load?

Jepp' date=' men ikke glem at den A/B-svitsjer ampene, legg merke til at den tar gitarsignalet inn og har to utganger, en til hver amp. Når den ene ampen er koblet ut får den ikke noe signal inn, og dermed er man ikke avhengig av stor last siden ampen ikke produserer mye effekt.

A proprietary circuit allows only one amp on at a time' date=' protects the amplifier that is not selected and protects both amps and the HS2 relays when switching.[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et billigere (og nesten bedre) alternativ ville vært å kjøpe en Roland JC120.

Vrengen suger, men cleanen er himmelsk.

Siden du allerede har en JCM800 til vreng passer jo det fint =)

JC120'en er en comboforsterker, så du trenger bare en A/B-boks, og ikke noe med dummy load.

Vurderer å anskaffe en til å kjøre som cleanforsterker mens jeg bruker Mesaen min til vreng. På den må man nemlig inngå et kompromiss, siden man har samme kontrollere til clean og lead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.