Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikkmiljø Oslo


Furore

Anbefalte innlegg

Jeg er 25, og har spilt gitar siden jeg var 12, men aldri med noen eller for noen. Har aldri heller hatt noen bekjente som spiller eller har samme interesse for musikk, så det hele blir jo da litt demotiverende. Noe som er synd for jeg er veldig glad i å både høre og spille musikk, men det blir nedprioritert.

Så hva søker jeg? Motivasjon og inspirasjon, et musikkmiljø. Er det en amatørscene hvor det spilles regelmessig? Et sted folk møtes? Arrangementer? Kan jeg komme å høre på en øving for et band?

Drømmen er jo naturlig vis et band, men har null erfaring av å spille med andre, og har nok en god del "kunnskapshull" da jeg heller aldri har hatt behov for å sette meg så mye inn i det musikkteoretiske. Er du/dere like grønne som meg kan du jo si ifra, men i utgangspunktet vil jeg bare finne hvor de "likesinnede" er å treffe.

Spiller selv mest akustisk fingerspill, men er også glad i å spille og hører mye på diverse rock, både ny og gammel.

Endret av Furore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, germaniumkid skrev:

@juzzizhow, driver ikke du til støtt og stadighet og jammer akustisk i og rundt Oslo?


Ikke så mye som før !
Har, takket være diverse jam-/åpen scene arrangementer, blandet meg opp i en haug med band og prosjekter ! :-)
Akustisk Fritt Frem på Buddy Scene i Drammen er arrangementet som gitt meg mest ... Tett etterfulgt av et tilsvarende arr. i Hønefoss ...

Eneste jammen jeg vært på i Oslo er bluegrassjammen på Buckleys.

Men jeg vet det arrangeres jam/åpen scene kvelder både her og der i Oslo ...

@Furore : Prøv å sjekk med 'Musikere i Oslo regionen' gruppa på facebook !

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Om dere har facebook, er det hvertfall 3 grupper jeg vet om hvor "amatørbands" annonser hvor de spiller og når. Og dukke opp på sånne gigs er jo en snartvei inn i miljøet siden folk i bands ofte dukker opp på gigsa til bands de kjenner.

grupper som "Rockealliansen" ,"Oslo Metal Allianse" og "konserter" gruppene. De er ganske levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.