Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om kopi av trackinnstillinger i Cubase


Anbefalte innlegg

Er ferdig med preprod på en låt og ønsker å kopierer oppsettet, dvs antall spor, hvordan de er satt opp, osv til et nytt prosjekt. Jeg kan jo forsåvidt bare lagre som nytt prosjekt, men da vil alle nye lydopptak fortsatt havne i Audiomappa til det gamle prosjektet. Noen som vet hvordan jeg kan evn lagre som nytt prosjekt og endre audio mappe? Evn om det er bedre måter å løse dette på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du lagrer (Save as) oppretter du bare en ny mappe med det nye prosjektet i. Da kan du også velge ny destinasjon, f.eks. om du ønsker å lagre prosjektene på en ekstern harddisk etc. Er du fornøyd med oppsettet og lyden i det eksisterende prosjektet kan du alltids lagre det som en Template (File -> Save as template). Da slipper du gjøre arbeidet du allerede har gjort og bruker den som mal neste gang. Youtube eks. https://www.youtube.com/watch?v=-HmVDZImOf8

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, dhaspheim skrev:

Når du lagrer (Save as) oppretter du bare en ny mappe med det nye prosjektet i. Da kan du også velge ny destinasjon, f.eks. om du ønsker å lagre prosjektene på en ekstern harddisk etc. Er du fornøyd med oppsettet og lyden i det eksisterende prosjektet kan du alltids lagre det som en Template (File -> Save as template). Da slipper du gjøre arbeidet du allerede har gjort og bruker den som mal neste gang. Youtube eks. https://www.youtube.com/watch?v=-HmVDZImOf8

 

Takker! Nyttig. Jeg har en gruppe for rytmegitar nå (4 spor, 2 i hver side). Har ikke dillet mye med det, bare lagt på en EQ. Den har jeg lagt på selve gruppesporet. Har det noe å si eller ville det vært mer fornuftig å lagt denne EQen på en FX gruppe for rytmegitarene i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagret template og bruker det på nytt prosjekt nå. Funker bra, bare et spørsmål. Jeg importerer noen midispor og der har jeg tempotracken. Når jeg importerte MIDI-sporene nå, så ble ikke tempotracken med, dvs den gamle tempotracken ligger der fortsatt. Hvordan kan jeg overstyre dette? Jeg kan jo lagre nytt prosjekt med MIDI og få med tempotrack, men da får jeg ikke innstillingene jeg lagret i template.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎02‎.‎05‎.‎2016 at 7:37 PM, Sorg said:

Takker! Nyttig. Jeg har en gruppe for rytmegitar nå (4 spor, 2 i hver side). Har ikke dillet mye med det, bare lagt på en EQ. Den har jeg lagt på selve gruppesporet. Har det noe å si eller ville det vært mer fornuftig å lagt denne EQen på en FX gruppe for rytmegitarene i stedet?

Bare hyggelig. Jeg ville nok lagt EQen på en FX gruppe i stedet, da for å separere justeringsmulighetene for hvert enkelt, men det kommer an på hva du foretrekker. Anbefaler å ta en titt på www.groove3.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Dugo skrev:

Bare hyggelig. Jeg ville nok lagt EQen på en FX gruppe i stedet, da for å separere justeringsmulighetene for hvert enkelt, men det kommer an på hva du foretrekker. Anbefaler å ta en titt på www.groove3.com.

Takker! Skal sjekke. Men vet du hvordan jeg løser problemet med å importere inn ny tempo track i eksisterende template? Jeg beskriver problemet litt mer i detalj i en post ovenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎04‎.‎05‎.‎2016 at 11:15 PM, Sorg said:

Takker! Skal sjekke. Men vet du hvordan jeg løser problemet med å importere inn ny tempo track i eksisterende template? Jeg beskriver problemet litt mer i detalj i en post ovenfor. 

Har ikke vært så mye bort i den funksjonen selv, men kanskje du bare trenger å ha lagret tempo tracket som egen fil først, for så å importere det inn i det aktive prosjektet du ønsker å bruke det i. Kanskje denne hjelper:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Den 9.5.2016 at 12.35, Dugo skrev:

Har ikke vært så mye bort i den funksjonen selv, men kanskje du bare trenger å ha lagret tempo tracket som egen fil først, for så å importere det inn i det aktive prosjektet du ønsker å bruke det i. Kanskje denne hjelper:

 

Takk. Den var interessant. Problemet er at dette ikke funker når jeg har brukt oppsettet på en låt først. Jeg har spilt inn en låt og lagret selve oppsettet. Den tempo tracken som var på den låta blir ikke endret når jeg importerer nye MIDI-filer med ny tempo track..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.