Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger til pedalbrett, strømforsyning og oppsett


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å bygge et pedalbrett, og ønsker tips til hvilket brett og hvilken strømforsyning jeg bør ha, samt hvilken rekkefølge bedalene bør kobles i. Ampen jeg bruker er en Blackstar Artisan 30, og den har ikke FX loop.

Disse pedalene skal på brettet:

-Tc electronic Mojomojo (true bypass)

-Joyo Vintage OD (TB)

-EHX Ravish (Buffered bypass)

-EHX Super pulsar (TB)

-EHX Microsynth (TB)

-EHX Freeze (TB/BB)

-Strymon Timeline (TB/BB)

-Ibanez Classic Flange (ukjent)

-Digitech Whammy (MkIV, tror jeg. Stjeler masse lyd)

I tillegg bør det være plass på brettet til noen ekstra pedaler, har blant annet tenkt å skaffe en Bigsky og en Avatar tri-chorus.

Alle gode råd vil bli satt pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg lekt meg litt på pedalboardplanner.com for finne ut hvor stort brett du trenger.

Selv har jeg en Voodoo Labs PP 4x4 strømforsyning, som sikkert hadde gjort nytten hos deg og.

Rekkefølgen jeg ville valgt:

Micro Synth

Whammy

Ravish

Overdrives(gjerne den med minst vreng først)

Freeze

Flange

(chorus)

Timeline

bigsky

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange store og dyre pedaler, da trenger du vel et stort og dyrt pedalbrett også ;)
Ta en titt på www.aclamguitars.cat sine brett (laget i Barcelona).
De har tre forskjellige typer brett,
http://www.aclamguitars.cat/shop/en/pedalboards

Til Modular Track typen kan man kjøpe div. ekstra deler for å tilpasse og utvide brettet, bla. for å lage trappetrinn og ekstra etasjer-brett.
modular-track-large.jpg

Er godt fornøyd med mitt Aclama-brett. Jeg har det minste Modular Track (52 x 26 cm). Pga. orienteringen på pedaler mine var det litt toskete med så brett mellomrommet mellom bjelkene, så jeg monterte seks ”join Track” (kjøpt ekstra) for å fylle mellomrommene:
IMGP1906_small_zpsejekcqyk.jpg

God plass på frontpanelet til å montere jack-kontakter:
IMGP1908_small_zpswjpaphig.jpg

Fin høyde på brettet til å montere strømforsyning under. På undersiden av bjelkene er noe spor hvor man kan skyve inn muttere (i pass størrelse) for å skru fast ting. Dette gjorde det mulig å skru fast strømforsyninga uten å bore eller sage i brettet:
IMGP1912_small_zpstubuvlcy.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎2016‎-‎05‎-‎03 at 17.21, yoghurtoth skrev:

Takk for tips :) Hva med tremoloen? Bør den legges mellom flanger og chorus?

Trem ville jeg prøvd forskjellige steder. Jeg liker godt frem sist i rekka, men mange kjører det før delay/reverb også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lokmund skrev:

Ble litt giret på dette Aclam systemet, men de fjerner ikke VAT til Norge og frakten var 700 kroner. :(

Oppgitte priser er faktisk uten VAT, men det kommer ikke så tydelig fram, så de brettene er litt dyre. Ser at du har rett ang. frakt. 41.59 € for det brettet jeg kjøpte, og 81.17 € for det største brettet :o. Litt drøyt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.