Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

1987 Gibson Les Paul Custom Black Beauty

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig funnet meg en GIbson LPC som har en hals som jeg synes var perfekt! Kjøpe denne tidligere i uka og er foreløbig knallfornøyd. Sitter EMG James Hetfield i den nå, men de skal ut og inn med noen andre pickups. Ender nok med Suhr Doug Aldrich og RS-kit i denne tror jeg. 

Gitaren er nok godt brukt opp gjennom årene, men har ikke noen stygge lakkskader eller lignende. Har fått nye bånd og ny nut for litt siden. En virkelig player :guitar: Skal forøvrig montere det orginale plekterbrettet og bytte ut knottene også

IMG_3709_zpskhgwjzjn.jpg

IMG_3711_zps8imd8y5p.jpg

IMG_3712_zpswatvgjlr.jpg

IMG_3714_zpskz4lbrxd.jpg

IMG_3715_zpsonlk5iss.jpg

Endret av siimen
Mer info.
  • Liker 8
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått veid gitaren enda. Skal ta bagasjevekta i kveld å se :)

Noen som vet om en forhandler av Suhr pickups i Norge? Finner kun Godlyd, men hadde vært kjekt med en på østlandet.. Og er det 50mm eller 53mm i bridge til disse?

Skulle også hatt ett sett med skikkelige straplocks på denne tror jeg. Noen som har noen å anbefale?

Endret av siimen
Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Aphelion skrev:

Funker som ei kule, koster nærmest ingenting.

"Dunlopfestebilde"

Disse er de jeg bruker i dag, og klarer ikke helt å bli fornøyd med dem.. De har blitt veldig slappe i "roteringa" etterhvert. 

1 time siden, stromstans skrev:

Grolsch

What? :P

1 time siden, Aphelion skrev:

Evt. bytte til Gretsch-reimfester, så slipper man :)

Gretch på en Gibson?? Neineinei... Her skal det være noe super universalt som ikke passer noen gitar egentlig ;) 

Fikk tatt å målt vekta på gitaren da. Den veier 4,75kg spilleklar med reima :)

Endret av siimen
Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, siimen skrev:

Disse er de jeg bruker i dag, og klarer ikke helt å bli fornøyd med dem.. De har blitt veldig slappe i "roteringa" etterhvert. 

Du har ikke råd til å bruke femti spenn på to nye? :D Det er litt variasjon på disse, en del av dem er slarkete allerede når de er nye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Et øyeblikk siden, Aphelion skrev:

Du har ikke råd til å bruke femti spenn på to nye? :D Det er litt variasjon på disse, en del av dem er slarkete allerede når de er nye.

Joda, det har jeg :) Får skaffe ett par til å se om de er litt mer faste enn de jeg har nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, siimen skrev:

Har ikke fått veid gitaren enda. Skal ta bagasjevekta i kveld å se :)

Noen som vet om en forhandler av Suhr pickups i Norge? Finner kun Godlyd, men hadde vært kjekt med en på østlandet.. Og er det 50mm eller 53mm i bridge til disse?

Skulle også hatt ett sett med skikkelige straplocks på denne tror jeg. Noen som har noen å anbefale?

Pakkningene på grolsh ølflaskene er helt konge. Koster en hundrings for 50 stk på ebay og da har du til evig tid

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enhver bryggeributikk (og de begynner det å bli en del av) har slike gummipakninger til patentkork. Bedre å kjøpe der enn å måtte kjøpe sølevannet Grolsch for å få tilgang på dem. Jeg har brukt de selv og det funker et men jeg hadde nok investert i noe mer solid på en slik gitar som dette. Selv foretrekker jeg Schaller sine men har også gitarer med Dunlop strap locks.

DV020_Jpg_Jumbo_360389_377_nickel.jpg

l_9646-331031_super.jpg

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      På facebook-gruppa "Gitarister på facebook" er det en som sliter med at sin Gibson SG sliter med å holde stemminga. Den påstås å nettopp ha vært inne for justering av nut. Den har vanlige Kluson type stemmeskruer (Gibson Deluxe). Her blir det påstått at disse slites over tid, og dermed at mekanikken beveger seg etter at du har stemt opp. Jeg kan forstå at de kan bli slarkete etter hvert, og dødgang før de tar, men at de beveger seg slik at strengen gradvis mister spenn? Høres veldig merkelig ut i mitt hode, men kan hende det er sånn? Mekanikken er jo så enkel at det i mitt hode, er slik at enten så virker den, eller så får du ikke skrudd i det hele tatt hvis tannhjul eller drev er så slitt.
      Noen her som har opplevd dette, eller kan forklare hvordan dette ev. kan skje?
    • Av Audun
      Var på besøk hos opphavet og fant igjen noen gamle musikkutstyr-kataloger fra min ungdom.  Interessant å se både utvalg og priser! Her er et lite utsnitt fra 89/90 katalogene til Gulmoen & Engh og Norsk Musikk:

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Cream T '61 Custom '61 pickups, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender American Standard Stratocaster HSS Shawbucker 2015 mod. (Gotoh 510T-FE1 tremolo)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      1969 Fender Super Reverb. (Blackface krets.)

Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Av Affen
      Har hatt stram økonomi etter kona dro fra meg i fjor (er ufør) men har nå litt til overs, og da har jeg lyst å unne meg ny gitar.
      Men ser at prisene på Gibson har økt betraktelig, det samme har bruktprisene på Finn. Før kunne man lett få en SG (faded etc.) helt nedi 4-4500,- brukt og Les Paul Studios fra 4500,- og oppover.
      Er mye på Finn og kikker, og finner ikke noe under 6500,- ish. Hvor mye må jeg forvente å betale for en Gibson SG (Faded, Tribute) eller Les Paul (Studio, Tribute) ?
      Jeg har et MAKS budsjett på 5000,-
    • Av tjukknyggis
      Lufter denne skjønnheten her for salg; Ibanez Custom AS103-AMB. Strøken gitar !
      https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=179772882

• Siste aktive tråder

• Beveger meg litt ut av komfortsonen her. Ble litt sår på de puslete fingertuppene mine av bendingen (innser at jeg bender litt lite til vanlig - det må jeg gjøre noe med), men det var verdt det.
    • Jada ... nå har det rablet totalt for meg ... Neida ... Mer litt sånn 'nok er nok' ! Det å ha instrumenter man spiller på annenhver søndag hvis planetene er på linje er bare tull .. Så : Gitarn her har jeg hatt siden 2007. Spilt masse på den, men aldrig brukt den ute / i noe som helst bandsetting ... Så vidt jeg vet er den original ! Stemmeskruene er nesten litt for fine og smoothe for en såpass gammel gitar, men hvis di ikke er originale er di veldig fine repros ! Det originale plektrebrettet har 'disintegrated' som jo ikke er uvanlig med gamle brett ? Kjøpte et superfint repro-brett fra Archtop.com for noen år siden som jeg fortsatt ikke montert ... Har også en Ken Armstrong slimbucker som ligger i esken og venter på motivasjon ... Det er jo da en Gibson L-7 fra 1947. Dønnstabil sak uten noe 'værsyke' eller noe ! Selges for 30000,- inkl fin gammel hardcase og repro brett og pickup jeg nevnte. Sender ikke og ingen bytter ! 😉 Tranby.      
    • Ser de ligger på Reverb for 5 lapper og oppover. Kan være verdt å hive den ut der, siden markedet i Norge antakelig er ganske snevert. Kommer selvsagt an på modell og stand og alt slikt.
    • Post gjerne bilde. Ibanez kom med flere SG-modeller på 70-tallet. De fleste i billigsjiktet, men de har en liten fanskare så er du heldig kan du få 4000+/- for et bra eksemplar. Ellers vil jeg tippe 1500+/-
    • Selger/bytter noen pedaler som ikke er i bruk. Alle pedalene er i god stand, men særlig kompressoren bærer preg av hyppig bruk. Buzzteren er rett og slett flett ny. Beetronix Buzzter (som ny, i original eske) - 1500,- Digitech JamMan Solo x1 (som ny, i original eske) - 900,- Keeley 2-knob kompressor (pent, men godt brukt) - 850,- Barber Super Sport (brukt) - 1150,-   Bytter er fett. Liker for tiden delay og reverb, eller noe annet vreng-aktig (som ikke er metall/sjugga-sjugga).
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.