Web Analytics
Jump to content

jonta
 Share

Recommended Posts

Hughes & Kettner Tubemeister 36! Lett og hendig, tøfft blått lys i plexiglasset foran, lukter (viktig) herlig moderne elektronikk ;) helt fantastisk cleanlyd, mer enn brukbar vreng, også stillbar mellom 1, 5, 18 og 36 watt. Den har en finurlig funksjon som gjør at du kan forhåndsinnstille f.eks kanal 1 på 5W og kanal 3 (clean) på 36W slik at når man skifter kanal, så endrer også effekten. men dette krever at man har midi styringa som hører til, den er litt dyr. Da kan man også lagre masse presets osv.

Har jo drevet å annbefalt disse her så det var på tide å annskaffe en selv

DSC02556.JPG

• Like 5

Takker:) Veldig greit med disse små toppene da. Jeg hadde en Orange TinyTerror i noen år, det var veldig fin lyd i den, særlig etter jeg fikk bytta de orginale kina røra. Men det var litt smått med bare en kanal og ikke eff loop og gain kunne gjerne ha gått til 11.

5 timer siden, jonta skrev:

Hughes & Kettner Tubemeister 36! Lett og hendig, tøfft blått lys i plexiglasset foran, lukter (viktig) herlig moderne elektronikk ;) helt fantastisk cleanlyd, mer enn brukbar vreng, også stillbar mellom 1, 5, 18 og 36 watt. Den har en finurlig funksjon som gjør at du kan forhåndsinnstille f.eks kanal 1 på 5W og kanal 3 (clean) på 36W slik at når man skifter kanal, så endrer også effekten. men dette krever at man har midi styringa som hører til, den er litt dyr. Da kan man også lagre masse presets osv.

Har jo drevet å annbefalt disse her så det var på tide å annskaffe en selv

Gratulerer! Alle vet at ting låter veldig mye bedre hvis det lyser blått! Jeg må innrømme at jeg liker sånn litt "over the top"- utseende.

• Like 1

19 timer siden, ebbe skrev:

Gratulerer!

GAS'er på denne selv, bommer jeg helt her hvis single-coil / twin reverb er greia, eller fixer den det også?

Tja, det blir jo et lite stykke igjen til gammel Fender, særlig på pris!  Men med riktig kabinett så er du nok langt på vei.

• Like 1