Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettere modifisering av Squier Classic Vibe 50`s Strat


Anbefalte innlegg

Jeg fikk denne i en byttedeal og ble umiddelbart overrasket over hvor bra den var. 

Strengt tatt er det ikke behov for å bytte noe som helst på denne gitaren men siden jeg 

har litt klassiske strater og en del deler liggende, ble denne lettere modifisert. 

- Gotoh låsbare stemmeskruer

-GFS Stainless steel saddles

-Ey guitar parts plekterbrett

-CTS potter og switchcraft 5 way. NOS PIO-cap fra Russland. 

-Fender Noiseless Hot Strat i neck

-Fender Noiseless Vintage Strat i midt

-DiMarzio Evolution Neck Humbucker i Bridge

Funker kule. Veldig stabil selv ved heftig trem-bruk. 

En god allværsjakke av en gitar. 

 

DSC_0241.JPG

DSC_0244.JPG

DSC_0243.JPG

DSC_0245.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Ja, om du ikke hadde det før, har du i hvert fall en keeper nå ;)

Grunnen til at du sliter med divebombe den ustemt er at salsporene ble smurt med en 'supergrease' som heter Slickoleum når jeg kjøpte gitaren av djupnes. Den varer ganske lenge, men ikke evig.

Sadlene er bytta og nøtta filt. Om det en gang var slickoleum på den, er det nok ikke det nå. 

Et godt oppsett og tilpasset nut hjelper voldsomt. Når en i tillegg har låsbare stemmeskruer, skal man være ganske hardhendt for å få den ut av tune. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, germaniumkid skrev:

-CTS potter og switchcraft 5 way. NOS PIO-cap fra Russland. 

-Fender Noiseless Hot Strat i neck

-Fender Noiseless Vintage Strat i midt

-DiMarzio Evolution Neck Humbucker i Bridge

Tøff! Men blir det nå ekte amerikansk eller russisk lyd? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, germaniumkid skrev:

Sadlene er bytta og nøtta filt. Om det en gang var slickoleum på den, er det nok ikke det nå. 

Et godt oppsett og tilpasset nut hjelper voldsomt. Når en i tillegg har låsbare stemmeskruer, skal man være ganske hardhendt for å få den ut av tune. 

Jeg ville ikke ha satt penger på det, for å si det sånn. Dette stoffet er ikke som vanlig grease.

Som en idiot smurte jeg bittelitt i gropa på bridge-sadlene, på en partsocaster, og tørka, og den minimale kontakten endene på ett nytt strengesett hadde med sadlene da de ble tredd gjennom bridgen gjorde at låsene på stemmeskruene slutta å virke. Skal man behandle bridge-sadlene er det nok bedre med en dråpe locktite.

Jeg er veldig hardhendt med vibarmene mine, såpass at jeg lenge trodde jeg måtte ha en Wilkinson roller nut for å kunne bruke armen akkurat som jeg ville. Den eneste gitaren jeg har prøvd, bortsett fra Floyd-gitarer, som ubehandlet har noenlunde tålt det uten å bli sur er Suhr-en min. Ut på tur, ta med Suhr. Men også den ble bedre med slickoleum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.