Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Søker erfaringer V. 2.0: HD500X, BIAS, Amplifire osv


lokmund

Anbefalte innlegg

Siden Axe FXen ikke eies av meg lengre leter jeg etter alternativer. Det sporet litt over på det i den andre tråden min, så jeg lager liksågodt en ny. Denne tråden handler da om alt annet enn Axe FX og Kemper. 

Ting jeg har erfaring med så langt: Pod HD 300, BIAS Amp/FX, Guitar Rig 5, Amplitube, Overloud TH3, Kazrog Thermionik, Revalver 4 og Lepou.

De som jeg umiddelbart ikke har tenkt å vie mer tid til er Revalver og Amplitube. Det er noe ved dem som ikke funker for meg. Bias har jeg forsøkt mange ganger, uten å falle helt for, men jeg er villig til å gi dem enda en runde. Spesielt da mtp Tone Cloud funksjonen. 

Utover dette lurer jeg på hva andre bruker og hvordan dere bruker det. Det er jo fullt mulig om man vil å kjøre iPad eller Mac gjennom lydkort og inn i FX return på en amp, men dette har jeg selv null erfaring med. Hva bruker du? Hvordan gjør du det? Bruker du innebygget cab sim eller IR? Hva kan gi mest og best for minst? 

(Ja jeg vet at man får det man betaler for. Men skillet mellom amp sims i lavere prisklasse ligger nærmere hverandre i kvalitet enn de gjør sammenlignet med "the big two".)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier nå en POD HD300. Er veldig fornøyd med den, men neste gang hadde jeg heller vurdert HD500X og et par bedre studiomonitorer :) Eller rett og slett noe som kan kjøres rett i et lite lydkort, og så inn i en PC, syns POD'n tar for mye plass. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.