Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

12-bånds akustisk


Frekk

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har såvidt begynt å se meg om etter en 12-bånds akustisk gitar. Ser at utvalget ikke er spesielt stort i butikkene, men noen er der. Jeg har settt litt på forskjellige taylor-modeller, samt furch sine modeller. Er det noen som har efaring og dele om disse gitarene?

Bruksområde er mest fingerspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intteressant med Breedlove. Hørte den litt på youtube, og fikke ikke helt wow lyd, men virket ok. Har en Breedlove Jumbo. Bra gitar, men bruker den ikke, så vurderer å kvitte meg med den. Har vært å testet noen 12 bands gitarer i det siste,  og selv om det ikke er mange av de der så er det noen ok gitarer.

- Taylor 712  - God gitar, men prøvde den veldig kort.

- Talyor 522 -  Også en god gitar og spille på. Lyden noe varm, og vurderer den fortsatt.

- Fender parlour - Grei  gitar, men ikke min smak.

- Furch OOM- 34SR - Fantastisk lettspilt gitar, og god kvaliret. . Vurderer om Parlour soundet er meg.

- Martin 0017-sm - God gitar fin lyd

- Takamine (en 12 bånds gitar) - Falt ikke i smak.

Larrive har jeg ikke funnet i Oslo, men er veldig nysgjerrig. . Ser de selger det i Kr.Sand, men ønsker ikke å kjøpe over nett. Spesielt ikke en dyr gitar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en ny runde, og det endte opp med et kjøp: Ble til slutt en Furch OOM-34SR. Vurderte den opp mot Taylor 322e SEB, men ble enig med meg selv til slutt. Etter min vurdering hadde Furch rett og slett bedre lyd og spillbarhet. I tilegg skiller den seg ut lydmessig i forhld til hva jeg har fra før. Fikk den også til en bra pris, så da var det bare og slå til.

Fikk desverre ikke testet de to Martin gitarene over.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.