Web Analytics
Jump to content

12-bånds akustisk

Frekk
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg har såvidt begynt å se meg om etter en 12-bånds akustisk gitar. Ser at utvalget ikke er spesielt stort i butikkene, men noen er der. Jeg har settt litt på forskjellige taylor-modeller, samt furch sine modeller. Er det noen som har efaring og dele om disse gitarene?

Bruksområde er mest fingerspill.

Har sett litt på youtube, og lest litt om de. Jeg er litt i tvil om jeg er fan av parlour-soundet. Tenkte dog å prøvespille de i butikken før jeg gjør meg opp en endelig mening.

Intteressant med Breedlove. Hørte den litt på youtube, og fikke ikke helt wow lyd, men virket ok. Har en Breedlove Jumbo. Bra gitar, men bruker den ikke, så vurderer å kvitte meg med den. Har vært å testet noen 12 bands gitarer i det siste,  og selv om det ikke er mange av de der så er det noen ok gitarer.

- Taylor 712  - God gitar, men prøvde den veldig kort.

- Talyor 522 -  Også en god gitar og spille på. Lyden noe varm, og vurderer den fortsatt.

- Fender parlour - Grei  gitar, men ikke min smak.

- Furch OOM- 34SR - Fantastisk lettspilt gitar, og god kvaliret. . Vurderer om Parlour soundet er meg.

- Martin 0017-sm - God gitar fin lyd

- Takamine (en 12 bånds gitar) - Falt ikke i smak.

Larrive har jeg ikke funnet i Oslo, men er veldig nysgjerrig. . Ser de selger det i Kr.Sand, men ønsker ikke å kjøpe over nett. Spesielt ikke en dyr gitar.

Var på en ny runde, og det endte opp med et kjøp: Ble til slutt en Furch OOM-34SR. Vurderte den opp mot Taylor 322e SEB, men ble enig med meg selv til slutt. Etter min vurdering hadde Furch rett og slett bedre lyd og spillbarhet. I tilegg skiller den seg ut lydmessig i forhld til hva jeg har fra før. Fikk den også til en bra pris, så da var det bare og slå til.

Fikk desverre ikke testet de to Martin gitarene over.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Fra mylespaul.com/forum: From another forum: Your results may vary- Gibson Pickups DC Resistance Values Gibson Burstbucker Pro (sim: BB1,Alnico5, potted) 7.4 KO Gibson Burstbucker Pro (sim: BB2, Alnico5, potted) 8.0 KO Gibson Burstbucker 1 (Alnico2) 7.5 KO Gibson Burstbucker 2 (Alnico2) 8.0 - 8.4 KO Gibson Burstbucker 3 (Alnico2) 8.2 - 8.8 KO Gibson '57 Classic (Alnico5) 7.44 - 8.5 KO Gibson '57 ClassicPlus (Alnico5) 9.0 - 13.8KO(the 9.0 appears to be a screw-up or faulty PU) Gibson Dirty Fingers (2xCeramic) 16.0 -16.6 KO Gibson Mini-humbucker (Alnico2) 6.0 - 6.4 KO Gibson 490R (Alnico2) 7.2 - 7.83 KO Gibson 490T (Alnico2) 7.9 - 8.53 KO Gibson 498T (Alnico5) 12.32-13.46 KO Gibson 496R (Ceramic) 8.3 - 8.63 KO Gibson 500T (Ceramic) 14 – 15 KO Gibson Angus Young (Alnico5) 13.5 KO Gibson Tommy Iommi (Alnico2+Ceramic) 16.5 KO Gibson Joe Perry(BB2&3?) (Alnico5) 8.4(neck)-8.8 KO(bridge) Gibson Jimmy Page (Alnico5) 7-8 KO(not found yet, but I reckon within these values) Gibson P-90R (Alnico5) 7.7 - 8.5 KO Gibson P-90T (Alnico5) 7.8 - 9.35 KO Gibson P-100R (Alnico5) 6.1 KO Gibson P-100T (Alnico5) 9.4 - 16.0 KO Gibson P-94R (Alnico5) 8.1 KO Gibson P-94T (Alnico5) 9.1 KO Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13 KO Gibson HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3 KO
    • Støtter BB Pro.  Akkurat dette med dårlig merking av pickups er en uting. Jeg har handlet en god del BKP det siste året, og de er definitivt verst på dette (absolutt ingen merking..). 
    • Siden de er merket med Alnico V, vil jeg si at det er BB Pro.
    • Pent brukt akkurat passe liten/stor og akkurat passe mye lyd til små øvinger / gigs. Liten, lett og allsidig !  Liten ‘rift i Tolexen’. Og billig ! 1900,-  Tranby.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.