Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Steve Vai - Rockefeller søndag 9 oktober


Satriani

Anbefalte innlegg

Du kan ikke ha fulgt med mye de siste tiårene hvis du ikke visste hva du gikk til. Selvfølgelig beklagelig at de ikke har forandret slik at de spiller slik du vil, men det er nok mest for deg. :D

Jeg synes det var flott! Ikke den beste lyden akkurat der jeg befant meg, men han spilte bedre enn på Ultra Zone konserten. Synes Billy Sheehan også er utrolig flink, selv om jeg til tider synes han hadde vel mye vreng på lyden. De andre i bandet er utrolig kompetente, men de spiller ikke mer enn de skal. Flott opplevelse, bedre å ha sett det enn ikke. ;)

Mr. jsbach har rett til å ha sin egen mening. Og han er nok litt for gammel til denne moderne musikken. Ha ham unnskyldt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel, jeg har tilpasset meg dagens samfunn.  

    Og nei det var ikke ironi, jeg syns det sugde. Synes dere jeg høres kjip ut når jeg sier at det var for mange toner? Vel det var for mange tilfeldige toner ihvertfall.  tromme og bass solo var altfor lang. plus at oppvarminga fungerte mer som en slags nedvarming.

Du kunne virkelig ikke vite hva du gikk til... snublet du bare innom konsertlokalet sånn helt tilfeldig eller ? Sardians var jo KONGE på scenen og showa som bare det... men publikum forble jo ganske tafatte...

euph> så du satt oppå balkongen der som jeg satt under ultrazone konserten... da måtte jeg putte tyggis i ørene fordi d var så høyt og jeg hadde ikke med meg propper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det var for mange tilfeldige toner ihvertfall.

Det er dette som er grunnen til at jeg ikke hører på Vai lengre. Veldig mange tror at notene han spiller bare er spesielle, og at de ikke skjønner seg på det selv, men jeg mener å skjønne meg på langt verre enn Vai, og synes likevel at notevalget hans virker litt... 'på måfå'. De hurtige passasjene hans (særlig tappingen) er helt åpenbart 'pattern dictated'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konserten var ok men jeg likte Ultra Zone konserten i 2000 bedre.

Kanskje pga det var første konserten, alltid litt ekstra stort da.

Når det gjelder konserten nå på søndag så var lyden på de 3 første

låtene elendig. Jeg stor rett foran miksepulten, litt til høyre.

Vet ikke om PA'en hadde problemer med bassen eller om det

var Billy Sheehan som brukte vræng og for mye volum. Mulig også

synthen var litt ekstrem. Lyden ble heldigvis bedre utover men det

er litt skralt å ikke ha det bedre fra første låten.

Jeg hørte knapt hva Steve Vai spilte på Glorious som var første låten,

vet ikke hvordan det var ellers i lokalet men det bruker å være bra lyd

rundt miksepulten.

Det ble brukt mengder med røyk under konserten, det er ok men av

og til forsvant jo Steve Vai og andre helt i røyken. Men det ga nå

en kul effekt under laser-showet som så klart var planlagt.

Synd at lyden i gitaren forsvant da Steve Vai skulle lage phsyko-"feedback"

lydene. Han virket ikke helt fornøyd med det men kom fort igang igjen.

Ellers synes jeg det var artig da Billy Sheehan skulle spille gitarsolo

i My Guitar Wanna Kill Your Manna og han hadde kanskje glemt å skru

opp volumet eller noe. Det var hvertfall så vidt vi hørte han og

da endelig lyden var noenlunde så var hans 20 sekunder med gitarsolo

over. Han lo selv over episoden, det var kanskje hans gøyeste

øyeblikk under hele konserten også ble det bare tull hehe

Alle spilte bra og lengden på konserten og Vai sin form var på topp.

Men litt dårlig lyd og savn av div låter trakk litt ned for min del.

Jeg likte godt den akustiske delen og ellers de nye låtene.

Skal bli artig hvis han kommer med ny dvd, håper på en dvd med

mye bonus materiale og klipp fra turneelivet.

For de av dere som var på EVO Experience, ble det filmet noe der

og var Vai i godt humør og fin form?

Noen som har bra bilder tatt under lasershowet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy brukte tonys gitar på den soloen...og den var jo stilt helt til venstre i lydbildet. Hørte ikke særlig mye da tony eller weiner spilte solo heller da.... Sto ganske nært scenen, og jeg hørte faktisk at billy prøvde seg på en gitarsolo, men d var ikke særlig bra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det var for mange tilfeldige toner ihvertfall.

Det er dette som er grunnen til at jeg ikke hører på Vai lengre. Veldig mange tror at notene han spiller bare er spesielle, og at de ikke skjønner seg på det selv, men jeg mener å skjønne meg på langt verre enn Vai, og synes likevel at notevalget hans virker litt... 'på måfå'. De hurtige passasjene hans (særlig tappingen) er helt åpenbart 'pattern dictated'.

Må si jeg er litt forundret... Har selv fulgt med Vai siden PAW, og jeg synes ikke han spiller på "spesielle toner". Det virker som om det er et krav for at musikken skal være bra nok. Jeg har alltid oppfattet Vai som en gitarist/komponist med veldig behagelige og naturlige melodier, som først blir naturlige når de blir spilt. Og langt fra en som streber etter sære ting. Greit, han spilte med Zappa og ga ut Flex-able platene, men det er også det særeste.

Skal ikke påstå, men det virker som om melodier som utfordrer teorien står høyt i kurs. Noe jeg derimot vil påstå er at Vai nok kan sin teori, og spiller det han spiller med god grunn.

Hvem andre er det som blåser overtoner! :mrgreen:

På en annen side. Jeg var også på konserten, satt på galleriet. Lyden var ikke topp, det ødela en del. Sheehan hadde veldig heftig vreng på bassen, noe som duger til sitt bruk, men han overdøvde det meste. Det var derimot veldig behagelig under lydprøven.

Angående EVO Experience, så ble det filmet, men kun av Mike. Mange bilder ble tatt, så jeg regner med noen dukker opp etterhvert. Tror det finnes noen i et galleri allerede. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Jeg skal på konserten i kveld i Riga. Her har de dessverre ikke gått ut med EVO billetter, men jeg har en VIP billett. Fra tidliger konserter med andre artister betyr det plass forran ved senen og gratis mat og drikke før og etter konserten... men ingen garanti om å møte artisten.

Tror dere det er noen vits at jeg tar med Jemmen min for å få en autograf på den?

Er det noen av dere som kjenner eller har kontakt info. på noen som jobber for Vai som det eventuelt går ann og kontakte for å få en autograf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Jeg skal på konserten i kveld i Riga. Her har de dessverre ikke gått ut med EVO billetter, men jeg har en VIP billett. Fra tidliger konserter med andre artister betyr det plass forran ved senen og gratis mat og drikke før og etter konserten... men ingen garanti om å møte artisten.

Tror dere det er noen vits at jeg tar med Jemmen min for å få en autograf på den?

Er det noen av dere som kjenner eller har kontakt info. på noen som jobber for Vai som det eventuelt går ann og kontakte for å få en autograf?

hvis du tar med jem'en blir han sikkert imponert og lar deg møte han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.