Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarverksteder/reparatører i Oslo-området


kenneho

Anbefalte innlegg

Hei.

Fant noen gamle trådet med oversikt over hva som finnes av gitarverksted i Oslo, men jeg kunne tenke meg å få litt oppdatert info på hva som finnes. Dette er folk/steder jeg antar det fremdeles går å få bistand til gitarmekking:

  • Stig "Stig Rocknrolfsen" på Grünerløkka
  • Østgård gitarmakeri på Frogner i Akershus

Hvem andre finnes der ut som bør inn på listen?

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 4 years later...

Ser om det går an å sparke liv i denne gamle tråden. Det er noen år siden jeg hadde gitaren på service, så jeg tenkte forhøre med om hvilke verksteder som (fortsatt) holder det gående i Oslo-regionen. Så er det noen her som har vært hos gitarreparatør de siste par årene, og har noen å anbefale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, kenneho skrev:

Ser om det går an å sparke liv i denne gamle tråden. Det er noen år siden jeg hadde gitaren på service, så jeg tenkte forhøre med om hvilke verksteder som (fortsatt) holder det gående i Oslo-regionen. Så er det noen her som har vært hos gitarreparatør de siste par årene, og har noen å anbefale? 

Jeg bruker utelukkende Lars Dalin (Gitarmaker Dalin). Han er helt førsteklasses. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har nylig kjøpt en Am Std strat, fikk den ganske så rimelig. Den var ganske møkkete rett og slett, har rengjort den selv, men skulle gjerne hatt proff vurdering av gitaren. Noen som vet hva som tas for en grundig rens, av f.eks Dalin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe rundt en tusenlapp, med mindre du skal slipe bånd og gjøre andre mer tidskrevende oppgaver. Send de en mail og hør 😊

Er det rosewood eller maple gripebrett? Er det rosewood kan du rense selv, rimelog enkelt. Kjøp en flaske Dunlop Oil hos gitarforening. Påfør litt. Skrap med et kredittkort. Tørk av og poler litt med bomulspad i to eller flere omganger. Thats it. 

Skal ikke bruke for lang tid. Meningen er ikke å dynke halsen i olje, men å rense og påføre pittelitt fuktighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2022 den 9.22, Troll skrev:

Jeg vil tippe rundt en tusenlapp, med mindre du skal slipe bånd og gjøre andre mer tidskrevende oppgaver. Send de en mail og hør 😊

Er det rosewood eller maple gripebrett? Er det rosewood kan du rense selv, rimelog enkelt. Kjøp en flaske Dunlop Oil hos gitarforening. Påfør litt. Skrap med et kredittkort. Tørk av og poler litt med bomulspad i to eller flere omganger. Thats it. 

Skal ikke bruke for lang tid. Meningen er ikke å dynke halsen i olje, men å rense og påføre pittelitt fuktighet. 

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.