Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SG knekt hals - slik går det hvis en pakker sSG/LES PAUL dårlig .


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

Hyggelig å få en tidlig 70 talls SG med knekt hals .

Dette er ene og alene pga DÅRLIG PAKKING .

La det være en advarsel til dere andre som sender og får tilsendt slike gitarer .

Det er ikke et eneste merke utenpå esken , så posten dekker NULL her .

Nå får vi se hva selger gjør her .

Han har kun lagt gitaren i kassen - SÅ inni en fender eske uten demping rundt . Kun en pose rundt gitaresken .

Jeg sender ALDRI en SG/LP pakket slik !

 

La det være en advarsel til dere andre som sender og får tilsendt slike gitarer .

Veldig mange har holdningen : det går SIKKERT BRA !

:angry:

 

 

DSCN7837.JPG

DSCN7840.JPG

DSCN7842.JPG

DSCN7843.JPG

DSCN7844.JPG

DSCN7845.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ned til posten snart . Er SATANS FORBANNET nå .

Sa gjentatte ganger dette MÅ pakkes BRA . Men nei folk gir FAEN .

Det er så forbanna UNØDVENDIGbare fordi folk er LATE og ikke bruker litt eksraTID på å pakke BRA .

Vanligvis dekker posten null hvis de ikke ser synlige skader på eskene .

 

JEG vet jo hvorfor den er knekt :

NULL demping rundt headstock og hals inni en epiphone kasse - strenger er sikkert ikke justert ned i spenn

NULL demping rundt gitaresken inni Fender esken - Så SLAG vil jo gitaren få masse av . Og dette SKJØNNER ikke folk ?

Dette er rett og slett dårlig pakket -der SLAG overhodet ikke blir dempet .

Han sier han ga beskjed til posten om å være forsiktige????????????????????????

Må jo være mentalt tilbakestående for å TRO at det HJELPER å si det il en postansatt ! :angry:

 

Jeg tar alltid litt demping inni gitaresken så den ikke kan bevege seg stort .

SÅ tar jeg en større ekse og legger demping av hovedsakelig oppkrøllet avispapir- dette legges rundt HELE gitaresken .

DA tåler esken slag uten at det forplanter seg til gitaren .

 

Pakket nylig en Epi Flying V .

bobleplast og papp rundt hele - så inni en stor Gibson eske med masse avispapir rundt HELE gitaren.

 

 

 

DSCN7649.JPG

DSCN7650.JPG

DSCN7651.JPG

DSCN7655.JPG

DSCN7656.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugardaddy65 skrev:

Han har kun lagt gitaren i kassen - SÅ inni en fender eske uten demping rundt . Kun en pose rundt gitaresken .

Dette er helt klart for dårlig pakket (ikke minst av en Gibson), som selgeren må svare for. Og er det bare meg, eller er den gitaren møkkete? Merkelig å ikke i hvert fall tørke over gitaren før den sendes.

Uansett, kondolerer! Alltid like ille med slike skader -- uansett om det er snakk om det klassiske Gibson-bruddet. Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super kjipt ! :-( Har sendt og mottatt mange gitarer via posten både med og uten kasse, men aldri vært utfor det her.. Når det gjelder private kjøp er det vel i tillegg motaker som sitter med "ansvaret" hvis noe går galt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med gitaren til en gitardoktor du kjenner.

Få han til å beskrive hva som har skjedd, og at det er på grunn av hardhendt behandling av posten.

Så oppgir han kostnader for å fikse det, og hva verditapet er med en knekt hals. Fyll ut og send inn.

Jeg åpner alle gitarer jeg får med posten på postkontoret for å sjekke evt. skade der og da.

Det gjorde jeg også den gangen jeg fikk full dekning for skade, selv om pakken var hel.

Endret av GunnarpåMo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tarzan skrev:

Når det gjelder private kjøp er det vel i tillegg motaker som sitter med "ansvaret" hvis noe går galt.. 

Nei. Uforsvarlig pakking, med mindre noe annet er avtalt, utgjør en mangel etter kjøpsloven § 17 annet ledd bokstav d. Kjøper kan da, med mindre noe annet er avtalt, gjøre gjeldende vanlige misligholdsbeføyelser. Mest aktuelt i dette tilfellet blir sannsynligvis retting, prisavslag eller heving – eventuelt med tillegg av erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Astrum skrev:

Nei. Uforsvarlig pakking, med mindre noe annet er avtalt, utgjør en mangel etter kjøpsloven § 17 annet ledd bokstav d. Kjøper kan da, med mindre noe annet er avtalt, gjøre gjeldende vanlige misligholdsbeføyelser. Mest aktuelt i dette tilfellet blir sannsynligvis retting, prisavslag eller heving – eventuelt med tillegg av erstatning.

Ok, men for diskusjonens skyld kan jo selger hevde han HAR pakket godt her. I kasse osv.. Mange gitar sjapper sender jo faktisk gitarer sånn! ( La det være sagt i samme slengen at jeg er HELT ENIG i at han burde pakket annerledes..) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tarzan skrev:

Ok, men for diskusjonens skyld kan jo selger hevde han HAR pakket godt her.

Jepp. Hvorvidt pakkingen er god nok, må vurderes konkret. Og oppstår det "ord mot ord", gjelder det samme for bevisspørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.