Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Øvingsforsterker - stuebruk


Anbefalte innlegg

Jeg har en Fender SuperSonic 22, men det blir alt for sjelden at den blir fyrt opp i stua. Har en nabo jeg setter pris på og gjerne vil beholde.

Har øvd mye uten forsterker, men hører når jeg kobler meg til at jeg lurer meg sjøl. Jeg trenger å være kobla opp for å høre hvordan jeg spiller.

Løsning: Øvingsforsterker.

Har fått med meg at Yamaha THR 10 anbefales av veldig mange. Er det det som "gjelder"?  Noen som kjører andre løsninger for lavt stuebruk?

Leiligheten min er ikke veldig stor og det er heller ikke bodplassen, så det er en stor fordel om forsterker er liten og nett og "grei å se på".

Endret av Bent Olav Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å være forumpionér og gå for det aller nyeste som sikkert ingen andre har? Vox slapp jo nettopp AV-serien sin, som har 12ax7 pre/poweramp-rør (1 stk i 15 watt modellen og 2 i de andre). Jeg aner ikke om de låter bedre enn konkurrentene som allerede er nevnt, men den treffer nå definitivt mer hjem i "se-bra-ut-segmentet" fremfor en Cube.

VOX+AV15.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, lokmund skrev:

Hva med å være forumpionér og gå for det aller nyeste som sikkert ingen andre har? Vox slapp jo nettopp AV-serien sin, som har 12ax7 pre/poweramp-rør (1 stk i 15 watt modellen og 2 i de andre). Jeg aner ikke om de låter bedre enn konkurrentene som allerede er nevnt, men den treffer nå definitivt mer hjem i "se-bra-ut-segmentet" fremfor en Cube.

VOX+AV15.JPG

Helt åpenbart at den ser bedre ut stående i stua :) ... Som alltid er løsningen å dra den late ræva mi til butikken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spiller litt mer moderne musikk, så har du jo også Blackstar HT1 :)

Her med 1x12 kabinett, men du kan kjøpe den comboen eller topp med et mindre kabinett. 1x10 er helt ypperlig til hjemmebruk så lenge forsterkeren ikke er så høytlytt.
http://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Blackstar-HT-1RH-og-1-x-12-Bronco-Tan-pakke/1JD1?origin=product-ads&utm_campaign=PLA+Shop+-+All+Products&utm_medium=vertical_search&network=google&adgroup=All+Products&merchant_id=100182753&product_id=71749d12&product_country=NO&product_partition_id=70946386441&gclid=CNaA4L31hswCFecucgodffsMqQ

 

Selv har jeg hatt alt fra heftige rørfortserkere til all slags multieffekter. Akkurat nå har jeg en POD HD300 stående med to stykk små monitorer som jeg bruker de få gangene jeg spiller gitar. Funker helt fint som et allsidig oppsett hjemme :) Man kan få seg et par monitorer som ser bra ut også, ikke er de store heller.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.