Gå til innhold
UkuleleSolen

Svensk-norskt popband

Anbefalte innlegg

Svensk-norskt pop-band med musikere hemmahörande mellom Oslo og Drammen söker trommis.
Kanske också bassist, eftersom vår bassist har svårt att prioritera tiden för bandet.

Musikken minner om Bo Kaspers orkester säger folk.
Själv ser jag originalmusiken som jag skriver som en mix mellom country, visa, jazz og latino.

Eftersom alla förväntas kunna sin sak samt är possitivt inställda till hjemmeöving behöver bandet inte öva så väldigt ofta. Därför gör det heller inget att vi bandmedlemmar bor något utspridda.
Väldigt mycket jobb med arrangering och liknande är gjort, så en kompmusiker kommer till ett mer eller mindre dekket bord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste tiden har vi övt hjemme hos en av medlemmerne, keyboardisten, som bor i Drammen.
 Tidigare har vi övt på Övingshotellet i Oslo.

Har en del linker med demoer av varierande kvalité. Ser ikke disse som helt publika så har ikke veldig lyst å pöse på med linker i et forum som dette. Men om vi hört via PM så kan jag ge dig noen linker. Vad spelar du för instrumenter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Joakim Karlsbakk
      Dette er en gammel sang som aldri ble helt ferdi, for lydfilene ble slettet når harddisken døde.. 
      Så der er mye "rusk" i denne sangen. Veldi få har hørt den før, så jeg er veldi nysgjerrig på Hva folk synst om den

Lyrics:
      They never said The Dying tried, 
      to break the circle we abide. 
      we're not allowed to look around, 
      to see we are growing down.

We've all been taught that this is right, 
      and that there's nothing there to fight, 
      but climb the mountain high and far! 
      that kind of freedom is who we are! 

For all the Freedom left on earth, 
      Was stolen from us on our birth.
      So who are you, and who am I? 
      wingless Birds will never fly.

Without our feathers we must stay. 
      until they grow, we must obey.
      They break our hold, and fold our hands.
      "From the dust, in God we trust." 

Survival of the fattest! 

They Grant us happiness they claim. 
      technology it's not the same. 
      I want to see what's left unseen, 
      not from a TV screen.

We are who they want us to be.
      It's like there never was a "me". 
      if we explore what the spirit holds, 
      they call us criminals.

So now we're prisoners down here. 
      the walls will never disappear. 
      it's why we drink. it's why we fight. 
      we're only ants without our rights. 
      in only dreams are spirits free, 
      my own romantic fantasy, 
      'cause I have seen, and I have felt. b
      eyond the dust, the soul I trust.

• Av HarryHoo
      Hei.
      Håper noen her kan hjelpe meg med litt info..
      Er ute etter en ny bass, og har kikket litt på Fender Aerodyne da den etter det jeg forstår er en "hybrid" mellom Jazz og Precision. Noe som burde dekke de fleste musikkstiler jeg er borti. ☺️
      Men når jeg leter litt på nettet, så finner jeg flere varianter av Aerodyne.
      På Fender sine sider finnes kun Fender Aerodyne Jazz Bass i sort uten pickguard. (Den frister veldig) Se bilde..
      Men på f.eks Ebay, så ligger det flere forskjellige varianter.. Både når det gjelder farger, og de leveres med pickguard. Varianten i Candy Apple, uten pickguard frister veldig, men også den i Dolphin Grey men med pickguard ser bra ut.. Se bilder..

Kan noen forklare meg forskjellen på disse, er det Japan og US utgaver? Og hvilken er å fortrekke?
      Hva er eventuelt forskjellene?
      Håper noen her kan hjelpe meg.. :-)

• Av Lasse gitarist
      Jeg har fått et oppdrag i studio, eller skal prøvespille men de var interesserte i meg og tror jeg står. Det gjelder singer/songwriter country: Fikk denne mld: Prosjektet går ut på å lage en album. Sjangeren er singer songwriter/ country.  Vi er i samarbeid med dyktig promoselskaper og det skal markedsføres og promoteres internasjonalt. Viser det seg at du er dyktig, så kan vi avtale pris, og gramo etc... Takk 
      Har snakket med dem mer i ettertid.
      Hva bør jeg forlange som pris for oppdrag og sånn for dette?
    • Av UkuleleSolen
      Söker trommis till svensk-norskt popbad i Oslo/Asker. Vi spiller oroginalmusikk som ligger någonstans i gränslandet där Bo Kaspers orkester möter Åge Aleksandersen.
      Fokus ligger på goda melodier, genomtänkta texter och smarta, men inte nödvändigtvis avancerade arrangemang.
      Och nei, detta är inget band som planerar å samla stöv i et övingslokale.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.