Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Østfold -Midt i livet, just for fun


Bent Olav Olsen

Anbefalte innlegg

Finnes det noen i rimelig kjøreavstand fra Fredrikstad (kommer langt med bil på 30-40 minutter) som trenger en 50åring som er "gitarist" og "vokalist"?  Jeg synes det er vanvittig gøy å spille og synge, er ikke redd for å prøve og feile, jeg øver masse etter lang tids gitarfravær, men blir aldri "god".

Det er 35år siden jeg spilte fast sammen med noen og er svært rusten på "samspill". Men har du et hobbyband som trenger en ekstra stemme eller en som kan fylle ut gitarlydbildet? Har du et band du gjerne skulle startet opp? Noe rart og sært? Et coverband som bare spiller 80-talls punk og new-wave? Elektriske madrigaler for trommemaskin, synth og gitar?

Jeg kan være med på det meste så lenge det er gøy. Kan ikke love annet enn at jeg skal øve mye, resultatet er vi sammen om.

Jeg har diverse elgitarer, akustisk, forsterker og effektpedaler. Jeg synger rimelig reint, men er ikke god på å synge "andre- og tredjestemmer og slikt". Gitarlærer sier at jeg er musikalsk, noe som sikkert er en trøstekommentar :)

 

 

Endret av Bent Olav Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Gleden ved å spille

 

Vi var fire stykker. Innimellom var vi fem, en liten stund seks. Gutter. Og ei jente en stund. Vi var 15 år. Så ble vi 16, 17 og 18 år. Og så slutta vi. Slutta å spille i band. Pakket vekk gitar og tromer og PA. Solgte gitar, trommer og PA. Gikk inn i musikalsk dvale.

 

Og vi som spilte så mye. Hver helg bodde vi hos hverandre og spilte. Og på ledige ukedager. Karaktersnittet ble sånn måtelig, men det var viktigere å øve inn repertoaret til Nordlandslagets årsfest enn å pugge matte.

 

Så fulgte en lang periode med passiv musikknytelse ispedd no klimpring og gauling på fest. No Stairway to Heaven? No Fun!

 

I en alder av 49 år begynte jeg å spille og synge igjen. Kjøpte meg gitar. Elgitar. Drømmegitaren. Den jeg ikke hadde råd til da jeg var ung. Og en forsterker. Og en gitar til. Den andre drømmegitaren. Fikk så godt tilbud må vite.

 

Jeg må innrømme at jeg er ikke no flink, men jeg elsker å spille gitar. Jeg spiller mye. Timene bare går på grunn av gleden ved å lære sanger, øve på skala, og  synge til et komp som ikke bare er å slå på strengene. Få til noe nytt, noe jeg ikke kunne. Men det er en stor mangel. Jeg spiller og synger aleine.

Ofte tenker jeg at det burde vært en rockeklubb som var åpen for gamlinger som meg. Det kan da ikke bare være meg som fortsatt liker å spille? Bare for moro og uten større ambisjoner? Eller er det slik at de som er voksne og som har lyst å spille sammen med noen, alltid er gode og finner lett nye lekekamerater, nye «prosjekter»? Jeg veit jo at det finnes et amatørmusikkmiljø i Fredrikstad, men de er så gode alle sammen.

 

Tenk så moro det hadde vært å kunne begynne å leike med musikk igjen. Har du det litt sånn? Av åpenbare ferdighetsgrunner bør jeg nok ikke spille jazz og på grunn av allergi og generell intoleranse må jeg holde meg unna gammaldans og danseband, men bortsett fra det er jeg med på alt som er moro.

 

Endret av Bent Olav Olsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Truckstop Chuckie skrev:

Rockeklubb for voksne. Fantastisk idé. Sånn fritt for terskler og krav. Spill og vær glad.

Fredrikstad blir for langt, men den annonsen der fortjener feedback.

Lykke til. :)

Takk for det :-) det var ditt innlegg som inspirerte meg til å prøve meg en gang til her :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.